400 pk makkelijk te halen met B5234T5?

Gestart door Mr Rens, 24-06-2013 18:42:02

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Goed lezen, het is cynisch bedoelt want 305pk met enkelt een chip is nog nooit gehaald  :eusa_hand:

En ik ben HEEL tevreden met mijn custom MTE software.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

eric vermeer

MTE is gewoon erg goed maar Rica heb ik en op mijn werk ook erg goede storingsvrije ervaringen mee.

En 300 pk met een B5234T5 haal je nooit maar met een 98er B5234T4 met de 18T wel een heel eind volgens mij,
want mijn R loopt toch wel erg goed(lees harder als een V70R 2005)
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

scania164

Mijn 98 b5234t4 met 18t ook icm Mte stage 2..
Zeer tevreden. ..
Tis zoals martijnb al eerder aangaf maar net Wat je wilt......

V70 classic

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2013 19:47:21
Citaat van: Turbobiker op 26-06-2013 22:44:25
Citaat van: V70 classic op 26-06-2013 13:06:00
Citaat van: scania164 op 26-06-2013 09:15:29
Mee eens. .
Dit vind ik ook een zeer sterk punt van oa de software van Mte die ik er op heb..
Het blijft sleuren :evil:

Indeed lekker.
Ik trap nu een 0,4 bar bij 1500 rpm
Bij 2000 rpm ong. 1,1 / 1,2.
Dit blijft ie volhouden tot het rood.
Kortom hij begint onderin te sleuren en bouwt zn vermogen verder geleidelijk op.
Snelheid beleving is dan zowat 0, maar het gaat gewoon hard.

Ik vindt het lekker zo.
Anders kun je voor Rica kiezen.
Die werken wel met een schop in de rug.
T is naar wat je zoekt.

Grts

Kap nu eens met die onzin. RICA tuned zoals jij dat wilt. Het verschil kwam uit de tijd dat RICA goede software leverde en brute wagens voortbracht. En MTE leverde in die tijd regelmatig prut en gewoon minder vermogen. Logisch dat een RICA wagen stukken bruter aanvoelde. Punt.

Daarbij rijd jij een nieuwe motor en om die waarden hier te posten slaat werkelijk nergens op, dat haal je met een 850 motor gewoon niet. Nooit.

Tenzij je het aanpakt zoals Piet, dan kom je aardig in de richting... ;D

Ja, Rica haalt 305 PK met een chip op een standaard T-5 .....     Me reet !

Tja.
Volgens mij schreef ik enkel dat je met koppel over je gele gebied geen enkele snelheids beleving hebt.
En dat dit met stan rica beter is.
Het is een manier van tunen.
Heb niks met vermogen of bouwjaren te maken.
Uiteindelijk zal het max vermogen in een bepaalde setting weinig uitmaken.

Grts Ronald.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

UserID6342

Denk dat al dat tjoen gebeuren toch een persoonlijk iets is.  Geloof ook echt niet dat er van de gerenommeerde tuners 'slechte' tussen zitten.  Of dit nu Fasttech, Rica, MTE etc. is maakt allemaal niet zo bar veel uit.  Al die gasten hebben zich al jaren lang bewezen, heel simpel.  Men kiest persoonlijk voor een bepaalde tjoenert.  Of dit nu om vermogen is wat plotsklaps inkomt (Rica, die berucht duw bij ca 3000 rpm), vermogen is wat over de hele linie beschikbaar is (MTE bijvoorbeeld) of vermogen wat op comfort getuned is (Fasttech).

Al die vermogens verhalen is allemaal sterk persoonlijk gebonden.  De een vind tjoening a fijn en de ander heeft liever b.  Bij mij zit er een Rica chip in en ik heb dat altijd een verschrikkelijk ding gevonden ondanks dat ik 'm er zelf in heb gepropt (die beruchte duw bij ca 3000rpm), door enige aanpassingen en vooral door de uitlaat compleet aan te passen, is die bij mijn auto compleet weg en komt het allemaal veel geleidelijker in en rijd gewoon veel fijner.  Heb nu met een Rica chip heel veel plezier ervan.  Maar normaliter, zonder enige verdere aanpassing, zou ik niemand Rica adviseren.

Julian

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2013 08:01:28
Denk dat al dat tjoen gebeuren toch een persoonlijk iets is.  Geloof ook echt niet dat er van de gerenommeerde tuners 'slechte' tussen zitten.  Of dit nu Fasttech, Rica, MTE etc. is maakt allemaal niet zo bar veel uit.  Al die gasten hebben zich al jaren lang bewezen, heel simpel.  Men kiest persoonlijk voor een bepaalde tjoenert.  Of dit nu om vermogen is wat plotsklaps inkomt (Rica, die berucht duw bij ca 3000 rpm), vermogen is wat over de hele linie beschikbaar is (MTE bijvoorbeeld) of vermogen wat op comfort getuned is (Fasttech).

Al die vermogens verhalen is allemaal sterk persoonlijk gebonden.  De een vind tjoening a fijn en de ander heeft liever b.  Bij mij zit er een Rica chip in en ik heb dat altijd een verschrikkelijk ding gevonden ondanks dat ik 'm er zelf in heb gepropt (die beruchte duw bij ca 3000rpm), door enige aanpassingen en vooral door de uitlaat compleet aan te passen, is die bij mijn auto compleet weg en komt het allemaal veel geleidelijker in en rijd gewoon veel fijner.  Heb nu met een Rica chip heel veel plezier ervan.  Maar normaliter, zonder enige verdere aanpassing, zou ik niemand Rica adviseren.

Mee eens, in onze R zit alleen een Rica chip, verder standaard. Als ie bij 3000 toeren komt dan schiet ie idd weg als een jekko, dat is juist de sensatie ervan! Heb ook wel eens meegereden in een MTE 850 T-5, maar met een Rica chip voel je veel meer de brute power. Tis maar net wat je wilt.

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM