Bevestigingspunten ladingsnet achterbank estate: artikelnummers?

Gestart door Vulk, 26-06-2013 20:20:17

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Collega's Volvo rijders,

Ik heb sinds een tijdje een ander interieur in mijn estate. In de leuning van de achterbank zit een ladingsnet. De werking hiervan is omschreven in de handleiding van de auto (2:42).

Echter is mijn auto niet voorzien van de bevestigingspunten om het net effectief te gebruiken. Ter hoogte van de leuning zitten twee blinde plaatjes, ik veronderstel dat dat moet vervangen worden door iets anders.

Het net kan ook gebruikt worden als de achterbank plat ligt, alleen moeten de handgrepen ter hoogte van de achterdeuren vervangen worden door andere exemplaren.

Vooraleer ik de magazijnier van de dealer dit laat uitzoeken, ... is er iemand die deze artikelnummers kent? Zijn ze nog te verkrijgen? Heeft er iemand een afbeelding van hoe het zou moeten zitten? Gaan ze rammelen tijdens gebruik? ;D

thuur

Ze rammelen niet, maar je bent wel de "kapstokken" kwijt. De hele handgreep hoeft niet vervangen te worden trouwens, je kunt de oogjes erbij schroeven.

Gr 8)

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

thuur

Vulk

Vulk

Nummer 10 kost 73 euro. Gaat me toch wat ver voor wat haakjes en clipjes. :o

rovelra

Ik heb nog een sloper staan ook met zon net erin !
Zal eens voor je kijken of dat er nog inzit ....

elianmars

Citaat van: Vulk op 28-06-2013 17:44:22
Nummer 10 kost 73 euro. Gaat me toch wat ver voor wat haakjes en clipjes. :o

Echt waar?  :o

Ik heb een tijdje terug die dingen weg gegooid  :eusa_doh:

Vulk

Ik heb twee haakjes kunnen scoren van uit een V70 uit 1997 (mijn 850 is uit 1996).

Ik heb ze even gemonteerd zoals ze volgens mij moeten zitten. De afdekkapjes heb ik even niet gemonteerd voor de beeldvorming:

Echter als ik het net wil plaatsen, dan is het net precies te groot en overlappen de twee stukken wat. Zodoende krijg ik het kleine stuk er niet goed ingeklikt.

Zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb de haakjes op alle mogelijke manieren gemonteerd (ook links en rechts), maar het lijkt niet te lukken. Heeft er iemand een duidelijke foto van de haakjes over hoe die moeten zitten? Zijn de haakjes van een V70 anders dan van een een 850?

Aan het kleine stuk van het net is er precies wel één klemmetje apart van de andere. Als ik dat zou verwijderen dan zou het passen denk ik, maar dat lijkt me niet de juiste werkwijze.

De haakjes voor aan de handgrepen moet ik nog zien te scoren.

Het zal me benieuwen wat ik verkeerd doe. ;D

mario850

deze zijn voor bij de lampen.... als de bank plat ligt
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Vulk

Dat verklaart veel. :) Bij deze haakjes heb ik nog 2 afdekkapjes, een schroef om de afdekkapjes aan het haakje vast te zetten en een dopje voor op de schroef.

Heb ik dan nog iets nodig voor daar?

Vulk

Net even naar de auto gelopen en nu past het perfect. Alleen schiet het (voor mij) zijn doen wat voorbij.

Rechtsachter heb ik een kinderstoel staan. Als ik dus het klein stuk van de achterbank plat leg kan ik daar geen net spannen. Wat mijn bedoeling was.

mario850

je mist nog een vlak plaatje met een draadeind m6 en een moertje. dit vlakke plaatje gaat achter het lampje. en daar kun je dit beugeltje op monteren.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Vulk

Dat zat al in de auto geloof ik. Het oog hangt er nu perfect in.

thuur

Citaat van: Vulk op 16-08-2013 19:12:40
Net even naar de auto gelopen en nu past het perfect. Alleen schiet het (voor mij) zijn doen wat voorbij.

Rechtsachter heb ik een kinderstoel staan. Als ik dus het klein stuk van de achterbank plat leg kan ik daar geen net spannen. Wat mijn bedoeling was.

Ideaal zou zijn om de stang uit een oud net te halen. Anders kun je zelf een stang maken of je "sloopt" je eigen net.

Gr ;)