Drempelvrees??

Gestart door Frank_V70, 29-06-2013 15:53:51

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Citaat van: Frank_V70 op 23-10-2013 16:01:34
Ik denk dat ik bij het vervangen van de bougies de kabel verschoven heb waardoor het probleem zich tijdelijk niet voordeed en ik dus ten onrecht dacht dat het aan de bougies lag.

Ben er inmiddels ook achter welke monteur heeft lopen klooien met die bougies, daar ben ik helemaal klaar mee. Ben terug bij mijn oude monteur (Van Buuren autoservice in Oss). Een echte aanrader!

Dat  is in Megen toch?

Waar zat je eerst dan?? (mag per PB om niemand openlijk af te branden)
Weet ik waar ik zeker weg moet blijven.  ;D

Willem

Frank_V70

@volvobug: ik maak morgen of overmorgen wel even een foto van onder de kap.

@Willem: die zat idd in Megen maar houdt nu garage in Oss. Ik pb je wel even over die prutser maar dat is niet in de buurt van Megen.

Frank_V70

Bij het vervangen van de slang van het filterhuis kwam ik er dus achter dat er sluiting werd gemaakt op de metalen pijp. Het is een pijp die op de frisse luchtinlaat aangesloten zit.

Die slang van het filterhuis moest vervangen worden omdat hij aan de onderkant helemaal versleten bleek te zijn. Ik heb waarschijnlijk al een hele tijd rondgereden terwijl er lucht uit het motorcompartiment werd aangezogen ipv uit het filterhuis. Daar had ik overigens nog wel een vraag over: wat is de functie van die sensor die op de uitgang van het filterhuis zit?

Aangezien die slang rot was, heeft hij volgens mij niet veel kunnen doen, nu er een nieuwe slang tussen zit vraag ik mij of wat de sensor behoort te doen en of ik kan controleren of hij nog wel goed functioneert.

Dezelfde vraag had ik ten aanzien van de twee slangetjes die op het filterhuis zelf zitten gemonteerd (sorry, ben echt een leek op dit vlak, maar bereid om te leren!)

En wat zijn eigenlijk de gevolgen van het rondrijden op compartimentlucht ipv frisse lucht  ::)

benjy

Aan die stekker zit de lucht massa meter en de 2 slangenetjeszijn voor de vacuüm

haasje

Citaat van: benjy op 26-10-2013 12:43:48
Aan die stekker zit de lucht massa meter en de 2 slangenetjeszijn voor de vacuüm

Het is een 10V en die heeft geen LMM. Als het een LMM was geweest had de auto niet goed gereden met een defecte slang.

grijzev70tdi

Als ik de bobine kabel zo bekijk lijkt me nieuwe ook geen overbodige luxe, er is al aan getapt...
Grolsch, het klinkt al lekkerder