uitlaatspruitstuk weer kapot

Gestart door okkehel, 30-06-2013 20:29:48

Vorige topic - Volgende topic

okkehel

Hallo mensen,

voor de apk was mijn uitlaatspruitstuk lek, dus een tweede hands opgehaald bij een sloop.
Deze gemonteerd en door de apk heen gegaan.
Dat was deze:

die ring waar de pakking invalt was helemaal los.

Vandaag weer even wezen rijden, ruik ik weer uitlaatgassen in mijn auto grrrrr :(
Ik met een sopje bij het uitlaatspruitstuk en duidelijk weer bubbels rond hetzelfde punt waar de eerste lek was.
Dus het gas komt zeg maar niet tussen de pakking vandaan maar aan de kant van de rode pijlen.

Dus alweer lek, bovenste motorsteun is nieuw.
Gewoon pech gehad weer een zwak spruitstuk gekocht??

En is dit eventueel te lassen? want dan laat ik eerst die oude die ik heb lassen zodat ik het gelijk monteren kan.
al vast bedankt

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Het kan zijn dat die 2e handse van de sloop een tijd met kapotte bovenste motorsteun heeft gereden dus al wat klappen heeft gehad. Zijn je overige motorsteunen in orde?

okkehel

ja jack alles is te lassen, ik kan het zelf niet en heb alleen wel gelezen en gehoord dat sommige metalen lastiger zijn vandaar.
en dat spruitstukken snel weer kapot gaan op de las???

Ja bovenste is dus nieuw, de onderste bij de distributieriem was de laatste keer dat ik keek goed (zal ik nog eens checken)
Nog meer rubbers die ik moet nakijken?

Jack v

de achterste ondersteun.
spruitstuk ring is met migmag te lassen hoor.

okkehel

Citaat van: Jack v op 30-06-2013 20:54:38
de achterste ondersteun.
spruitstuk ring is met migmag te lassen hoor.
oké zal ik deze ook proberen op te sporen en te checken.

okkehel

is er ook een site of iets dergelijks waar alle motorsteun locaties staan?
maar stel er is één zon steun ral dan scheurt je spruitstuk toch niet al na een kilometer of dertig??

Jack v

Citaat van: okkehel op 30-06-2013 21:47:12
is er ook een site of iets dergelijks waar alle motorsteun locaties staan?
maar stel er is één zon steun ral dan scheurt je spruitstuk toch niet al na een kilometer of dertig??
Als ie compleet verrot is wel hoor. Er staat nogal wat kracht op je spruitstuk bij het optrekken.
De achterste ondersteun zit onder de zwarte "bladveer" die je in de midden van de auto achter je motor ziet.