aankoop

Gestart door stem, 05-11-2004 23:33:27

Vorige topic - Volgende topic

stem

Hallo leden mijn naam is steven en als alles goed is koop ik morgen een 850 2,5-20 zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten b.j.1992 260.000km wordt mijn eerste gelieve mij iets te vertellen als mogelijk is. leuke site alles over de auto met de 850 pagina

daytonawim

Kijk eens rond op het forum pas een aantal vragen over geweest :

Welke auto is het ?? ( mischien een linkje  heb er laatst wel een aantal bekeken in het gehele land )
wat moet ie gaan kosten ( ook niet geheel onbelangrijk)
kenteken dan kan je bij RDW zelf even de APK verval datum checken

in het kort:

- onderhouds historie of bij welke garage onderhoud gedaan is
- olie lekkage ( lekke keering krukas = prijzige reparatie)
- algemene staat van onderhoud carosserie en motor ( zicht werk)
- controleer of de koppeling niet slipt  ( meestal zwaar schakelen in zijn 1 en achteruit
- zwaar afgesleten remschijven voor en achter
- spelling op de wielophanging voor
- werking alle electrische zaken  ( met name of de airco het doet ) reparatie = erg prijzig
- bovenste motor ophang rubber ( is meestal kapot ) = simpele  en goedkope reparatie

thuur

Welkom op t forum. Zoals al gezegd, kijk eens rond en gebruik de zoekfunctie ;)

Ik zie dat je het eerste model op t oog hebt. Zoals voor alle auto's zal gelden: er zitten waarschijnlijk wat kinderziektes in. Allemaal niets ernstigs, maar het kan je irriteren. Zelf heb ik nu ook een 'eerste', dus ik weet er alles van ;)

Motorsteun (zoals ook al gezegd) zal wel kapot zijn, vervanging is echter noodzaak. Doe je dat niet, dan zal je uitlaatspruitstuk scheuren wat e.e.a. aan euro's gaat vereisen..  ::)

Andere zaken: dashboardkastjeslot breekt af, bij een Estate wil de achterruitewisser wel eens vastzitten, bestuurdersportier kan 'knakken' wat vaak laswerk vereist om t weer goed te krijgen (scharnierpunt gebroken), asbak wat eruit valt, lijsten op het dak niet meer mooi in de lak, koplampruitewissers uit het lood of defect, carterontluchting verstopt (en als gevolg de bovengenoemde keerring lek), piepende achterbank, onregelmatige stationairloop als gevolg van vervuilde gasklep e/o stationairregelaar dan wel vacuumslangetjes, speling in de voortrein (vaak wat versleten rubbers en in een enkel geval de stuurinrichting), klepstoters kunnen tikken als de motor koud is, handreminstallatie vuil of half-werkend..

Affijn, het zijn kleine ongemakken op de stuurinrichting na.

De dure dingen staan ook al boven en gelden eigenlijk voor iedere auto: airco, koppeling etc.

Belangrijk is dus dat je de onderhoudshistorie achterhaald en weet of tijdig onderhoud is gepleegd.

Suc6 met je aankoop en we horen graag hoe het is afgelopen (en dan: FOOTOOOOO'SS!!!!) ;D

Gr 8)