Kabel vervangen raammechanisme C70

Gestart door giovanni4451, 01-07-2013 15:19:20

Vorige topic - Volgende topic

giovanni4451

Beste mede C70'ers

Zoals jullie weten is het raam mechanisme nogal een vaak voorkomend probleem bij onze serie.
Een nieuw raam mechanisme kost al snel €600-800 euro exclusief inbouw... Tweedehands word er ook nog rond de €200 voor gevraagd van auto's die meer dan 2 ton hebben gelopen. Belachelijk al vind ik het zelf.

Na enig speurwerk vond ik deze verkoper op eBay: http://www.ebay.com/itm/Volvo-C70-window-regulator-repair-kit-fitting-instructions-/281096909842?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4172ae7412

Ik vond verder niks op het forum hierover dus ik dacht laat ik maar eventjes melden voor mensen die ook met een kapotte kabel zitten of krijgen :)

Heb de repair kit vandaag besteld en hoop het zo snel mogelijk in huis te hebben en een 'how to' te maken!

Word vervolgd dus! ;D

VeryNiceC70

Dag Giovanni,

Ik ben benieuwd of het nog gelukt is met deze reparatie.

Ik zit zelf namelijk ook met een kapotte kabel voor het raam mechanisme.

Groeten,

Frans

Piet

Is wel weer ff geleden dit topic maar....
Heb die kabelset zojuist ook gemonteerd en is een prima set op zich, alleen is vaak het plastic wieltje in de voorste achterste bovenhoek ook stuk en die zit er dan niet bij.
Maar deze kun je met enig geknutsel weer goed vervangen door een metalen 1 1/2" schuifdeur roller.

Resultaat is dan een beter als nieuw raamframe, daar het inferieure plastic wieltje is vervangen door een ball bearing metalen wieltje en de kabels ook van betere kwaliteit zijn.

Piet