welke distributieriem

Gestart door okkehel, 03-07-2013 18:32:42

Vorige topic - Volgende topic

okkehel

Welke distributieriem heb ik nodig voor mijn volvo 850 bouwjaar 1993.

Codering die op de DB kap staat is:
- Artikel NR. 6821360 -
- Serie Nummer: 118657
- en daar onder nog dit nummer B5252S

welke van deze bijvoorbeeld heb ik nodig: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=index&cPath=800_801
veel keus zeg :o

UserID6342

Is allemaal niet zo slim...  Denk dat je een alter I riem eromheen hebt liggen wat je vrij eenvoudig kunt meten....  Neem de breedte van de riem even nauwkeurig op, is dit 23 mm dan heb je de 0271835-B nodig.  Als deze 21 mm is dan heb je de 0271746-B nodig.

Denk je er wel even aan om tevens alle span- en looprollen mee te vervangen, waterpomp en distributiespanner ?  Niet dat dadelijk de boel kapot loopt omdat een van de andere onderdelen totaal gaar is.  Bij een alter II (dus riem van 23 mm) kun je bij de dealer voor circa 134 euro een set krijgen incl riem en de looprollen, voor 68 euro heb je een origineel waterpompje erbij en voor 78 euro ook een nieuwe spanner.  Dan heb je meteen alles echt goed voor elkaar gemaakt, zoals het hoort.

okkehel

Ik heb inderdaad een Alter 1 dat klopt dus ging er van uit dat het de smalle riem was 21mm maar ik zie dat er één met 139 tanden is en één met 143 tanden. Vandaar mijn vraag wat is hier dom aan? is toch een forum voor om iets te vragen??
Ik had verwacht dat je op een motorcode kon bepalen welke riem je nodig hebt vandaar mijn vraag.

Ik was ook van plan inderdaad de rest mee te nemen. mijn schoonvader heeft het vaker gedaan en die gaat me helpen.

NinaPaul

Hangt af van motor nummer. Meten is weten. (Of op chassis/motornummer bij de dealer bestellen)

LET OP! waterpomp voor de 21mm riem is anders, dus wees zeker dat je de juiste hebt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Superskunkie

Citaat van: Dirk342 op 03-07-2013 18:54:56
Is allemaal niet zo slim...  Denk dat je een alter I riem eromheen hebt liggen wat je vrij eenvoudig kunt meten....  Neem de breedte van de riem even nauwkeurig op, is dit 23 mm dan heb je de 0271835-B nodig.  Als deze 21 mm is dan heb je de 0271746-B nodig.

Denk je er wel even aan om tevens alle span- en looprollen mee te vervangen, waterpomp en distributiespanner ?  Niet dat dadelijk de boel kapot loopt omdat een van de andere onderdelen totaal gaar is.  Bij een alter II (dus riem van 23 mm) kun je bij de dealer voor circa 134 euro een set krijgen incl riem en de looprollen, voor 68 euro heb je een origineel waterpompje erbij en voor 78 euro ook een nieuwe spanner.  Dan heb je meteen alles echt goed voor elkaar gemaakt, zoals het hoort.

68 euro voor een originele waterpomp ?? waar ??   ;D
Tonnie

UserID6342

Citaat van: Superskunkie op 03-07-2013 19:15:58
Is allemaal niet zo slim...  Denk dat je een alter I riem eromheen hebt liggen wat je vrij eenvoudig kunt meten....  Neem de breedte van de riem even nauwkeurig op, is dit 23 mm dan heb je de 0271835-B nodig.  Als deze 21 mm is dan heb je de 0271746-B nodig.

Denk je er wel even aan om tevens alle span- en looprollen mee te vervangen, waterpomp en distributiespanner ?  Niet dat dadelijk de boel kapot loopt omdat een van de andere onderdelen totaal gaar is.  Bij een alter II (dus riem van 23 mm) kun je bij de dealer voor circa 134 euro een set krijgen incl riem en de looprollen, voor 68 euro heb je een origineel waterpompje erbij en voor 78 euro ook een nieuwe spanner.  Dan heb je meteen alles echt goed voor elkaar gemaakt, zoals het hoort.

68 euro voor een originele waterpomp ?? waar ??   ;D
Gewoon bij de dealert !

Superskunkie

Citaat van: Dirk342 op 03-07-2013 19:31:17
Citaat van: Superskunkie op 03-07-2013 19:15:58

68 euro voor een originele waterpomp ?? waar ??   ;D
Gewoon bij de dealert !

Dan moet ik met mijn volvodealer eens een hartig woordje spreken dat ie mij 120 euro voor een nieuwe originele (uiteraard dealer) waterpomp vroeg.  :eusa_think:
Tonnie

UserID6342

Lijkt me wel ja, want dan ben je gewoon genaaid !  Betaal nooit meer voor een 850 / x70 waterpomp ;D

Superskunkie

Citaat van: Dirk342 op 03-07-2013 22:24:59
Lijkt me wel ja, want dan ben je gewoon genaaid !  Betaal nooit meer voor een 850 / x70 waterpomp ;D

Geprobeerd... Heb hem toen niet gekocht  ;D
Bij welke dealer in het land haal je hem voor 68 dan?
Kan ik die als referentie gebruiken bij mijn dealert

Mvg Tonnie
Tonnie

Superskunkie

Hey okkehel mocht je een beschrijving nodig hebben om je distributiesnaar te vervangen heb ik die voor je ;)

Niet zelf gemaakt hoor ooit van het internet geplukt en zelf bij 2 distributiewissels gebruikt.
Met foto's wel in het engels
Tonnie

okkehel

Citaat van: Superskunkie op 03-07-2013 22:33:42
Hey okkehel mocht je een beschrijving nodig hebben om je distributiesnaar te vervangen heb ik die voor je ;)

Niet zelf gemaakt hoor ooit van het internet geplukt en zelf bij 2 distributiewissels gebruikt.
Met foto's wel in het engels

ja heb ik wel belang bij, had op youtube ook al een vrij duidelijke manual gezien ;-)

nijl001

Hoi Superskunkie ik heb ook wel belang bij de beschrijving...

okkehel