Banden achterwielen slijten overmatig aan de binnenkant.

Gestart door CaTra, 03-07-2013 21:58:37

Vorige topic - Volgende topic

CaTra

De banden van de achterwielen slijten aan de binnenkant zeer sterk. De wegligging is eveneens veranderd. Bij oneffenheden in de weg (bijv. putdeksels, gaten) maakt de achterkant a.h.w. een sprongetje. 
De bandenman gaf aan dat de achterwielen niet uitgelijnd kunnen worden......
Wie kan een tip geven m.b.t. de oorzaak en de mogelijke oplossing van dit probleem.
Alvast heel veel dank.

Midicijnman

volvobug

veronderstellende dat je als nieuw lid 850/x70 rijdt, de achteras kan wel uitgelijnd worden. Slijtage binnenkant banden duidt volgens mij op teveel uitspoor. Dit kan ook komen door versleten afstandssteunen of draagarmrubbers in de achteras.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Naar een andere bandenman gaan.... Deze heeft er dus blijkbaar niet veel verstand van, want de achteras kan wel degelijk uitgelijnd worden.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Sterker nog! Een goede uitlijner begint bij de achteras van een 850/V70 Classic, zoals het hoort.

Groet,
The Demon.

hertogjan6

gewoon uitlijnen ;) in welke stad/dorp/provincie woon je dan kunnen we jou wel een aantal bedrijven aanraden ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

Als de auto een sprongetje maakt achter bij putten en oneffenheden, dan zou ik ook eens de staat van de achterste schokbrekers controleren.
Hoe oud zijn die?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

CaTra

Graag wil ik iedereen die gereageerd heeft hartelijk danken voor de goede tips.
Ik woon in de buurt van Heerlen, dus houd me aanbevolen voor een tip van Hertogjan 6 die wellicht een bandenbedrijf/garage weet
waarbij ik voor het uitlijnen van de achteras en/of het vervangen van de rubbers terecht kan.
Vriendelijke groet,
Cas

mehn

Citaat van: CaTra op 05-07-2013 22:38:37
Graag wil ik iedereen die gereageerd heeft hartelijk danken voor de goede tips.
Ik woon in de buurt van Heerlen, dus houd me aanbevolen voor een tip van Hertogjan 6 die wellicht een bandenbedrijf/garage weet
waarbij ik voor het uitlijnen van de achteras en/of het vervangen van de rubbers terecht kan.
Vriendelijke groet,
Cas

Heerlen? Dan weet ik wel een goed adres: AC Banden in Echt
Internetsite ziet er misschien niet erg uitdagend uit, maar daar hebben we geen tijd voor. Ze hebben het te druk met uitlijnen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: