abs

Gestart door jeroen-tje, 04-07-2013 10:41:08

Vorige topic - Volgende topic

jeroen-tje

mijn v70 is afgekeurt op een brandend abs traks lampje
heb de abs controle unit er uit gehaald en de soldeerpuntjes goed laten door solderen
probleem in niet weg .
de auto is uit gelezen weet geen codes maar ze zeggen links achter sensor
kan dit kloppen of zijn er nog meer dingen waar ik ff naar kan kijken die me niet gelijk 200 euro kosten
m.v.g jeroentje

elianmars

Je weet zeker dat de controller goed is doorgesoldeerd?

Sensor aan de achterzijde goed schoon maken kan misschien helpen. En anders heeft een van de forumleden nog wel een goede sensor/kabel voor je liggen.

jeroen-tje

ja is goed gesoldeerd
kan ik de sensors doormeten ?

thuur

Ja, spoeltje is rond de 1140 Ohm, minimaal 300mV bij 7 omwentelingen/seconde (uit m'n hoofd).

Behalve de stekkercontacten kan er trouwens meer mis zijn met de controller.

Gr 8)

jeroen-tje

oke bedankt ga morgen vroeg is meten
in mijn speurtocht naar de stekertjes kwam ik uit bij de branstofpomp daar vond ik lege beukennootjes .
zag geen kapotte kabels maar moet nog ff goed na lopen.

jeroen-tje

links meet ik niks rechs 1086 ohm bedrading ziet er goed uit dus ga er van uit dat de censor kapot is .
ff een noot bruggetje gemaakt en de auto laten afmelden .
nu op zoek naar nieuwe sensor

m.v.g jeroentje

thuur

Piet

beukennootbruggetje

jeroen-tje

nieuwe is besteld . ;D

Piet

Heb je origineel volvo besteld?
(Zijn best prijzig die dingen)

Volvo850Luxury

Ik heb hetzelfde probleem, het is je contactslot als het goed is.
Start de auto, draai de sleutel nu een mm terug, de lampjes gaan uit en je kan rijden.

Tenminste dit is mijn probleem en het is mijn contactslot.

kaneelschep

als je controller kapot is geeft ie heel vaak links voor en rechts achter sensor stuk als code.
ik had code links achter en had dus hetzelfde probleem als jij. controller of sensor??? sensors getest en ook niks links.
abs sensors vervangen en controller gesoldeerd en het werkt weer perfect.
ik had de sensors van trw voor 122 euro. duur spul! het vervangen is ook nog geen leuk werkje.
ik moest de benzine tank zelfs iets laten zakken om de kabel eroverheen te krijgen.
maar goed.. het is het wel waard. abs is best belangrijk.

jeroen-tje

nee heb besteld bij bandenboer 150 euro .
mijn zwager heeft het er in gezet . had heb zelf geen tijd voor gehad .

Piet

Citaat van: kaneelschep op 12-07-2013 15:01:26
ik had de sensors van trw voor 122 euro. duur spul! het vervangen is ook nog geen leuk werkje.
ik moest de benzine tank zelfs iets laten zakken om de kabel eroverheen te krijgen.
maar goed.. het is het wel waard. abs is best belangrijk.

Je kan ook vrij eenvoudig de polen uit de stekker halen ( wel even goed optekenen welke pool waar hoort!),  hoef je de tank niet te laten zakken.
Jij was nog goedkoop uit, ik had ze van ATE voor 169 euro. Bij volvo zijn ze zelfs over de 200 euro. :o