verkleurde beige bekleding

Gestart door speedyT5, 06-11-2004 19:07:11

Vorige topic - Volgende topic

speedyT5

Hallo luitjes
Ik ben in het bezit van een nautic bleu 850 estate met beige interieurbekleding.
Nu vind ik dat de bekleding die is gebruikt voor de vloer en de onderkant van de portierbekleding en ook in de bagageruimte flink verkleurd is in de loop der jaren.
Het is verschoten van beige naar een meer rozige tint die niet helemaal meer overeenkomt met de rest van de beige kleur in de auto.

Is er iemand die weet of er een textielverf ofzoiets bestaat om daarmee te behandelen en zo de kleur op te halen?
Ben zelf ook op zoek naar bekleders en meubelmakers om informatie maar nog niks gevonden.

Iemand hiermee bekend?
Bij voorbaat dank
piet
:)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Amieke850

Piet, 't is niet veel maar het kan je misschien op een idee brengen:

[de link laat zich niet in z'n geheel kopieren/ plakken; misschien wanneer je de URL in zijn geheel overtypt/ kopieert in de adresbalk: Klik hier

Quote:

"Matten, etcetera
De vloerbedekking zag er erg verschoten en dus kleurloos uit. Hij was wel compleet en heel, behalve de mat aan de bestuurderskant, die had veel geleden. Er zaten zelfs gaten in. Ook het matje van de hoedenplank en de achterkant van het bankje was wel erg kaal, vermoedelijk door de hete Californische zon. De auto heeft waarschijnlijk langere tijd met neergeklapt bankje stilgestaan.
Na een grondige reiniging heb ik bij de drogist een paar doosjes textielverf gekocht en ben daarmee aan de slag gegaan. Het resultaat was verbluffend: de meeste matten kregen hun oorspronkelijke kleur terug of kwamen toch erg dicht in de buurt. Een zoektocht bij wat woninginrichtingzaken leverde een stuk vloerbedekking op van bijna dezelfde kleur. Daar heb ik nieuwe matten uit gesneden. "

--edit--
servicebeurt, link is nu aan te klikken ;)
--edit--