Lakschade door hitsige zwaan

Gestart door freek-t, 06-07-2013 22:00:00

Vorige topic - Volgende topic

freek-t

Al een tijdje zit er bij ons in de buurt een zwanennest.
Vorige week de Volvo netjes gepoetst bij ons op het parkeerterrein gezet. Helemaal tevreden, zag er weer tiptop uit.
De Volgende ochtend stap ik in en valt mijn oog op het rechterachterscherm. Allemaal vieze strepen... dacht ik...

Wat blijkt (volgens buurvrouw), de hitsige zwaan zag zijn evenbeeld in de weerspiegeling van de auto. En daar werd meneer Swan agressief van... Gevolg, 73 krassen op het (net 2 maanden geleden gespoten) achterscherm.
Flink balen, schade laten taxeren door een schadehersteller en tsjakkaaaaa... € 800 schade.

Gezegd er nog even over na te denken en nog e.a. uit te gaan zoeken i.v.m. verzekering.

Van de week de auto weer gepoetst, om eens te kijken of ik de (oppervlakkige) krasjes weg kon krijgen. Nou, niet dus... En je raadt het al:

De volgende ochtend heeft meneer Swan, de rest van de auto aan de rechterkant ook meegenomen. Spatscherm, deuren, voorspatscherm, ramen, en de buitenspiegel!!!  >:( >:( >:( >:( :'(

Wéér laten beoordelen, en wat denk je...??
Voor het mooie zou de hele (!) rechterkant gespoten moeten worden, wat zou neerkomen op ca. € 1800!

Verzekering geeft niet dus, want ze kunnen de schade nergens claimen. Waarborgfonds zegt exact hetzelfde.
Ik ben een beetje radeloos... Auto was net weer netjes.... :'( :'(

Morgenavond eet ik zwaan van de grill......  >:( >:( >:(
Volvo 850 R Estate 1996.

hathü

Das balen, is er geen andere parkeer mogelijkheid iets verder weg van die zwaan.

dielie850

Ik zou een buks aanschaffen.
Kan je het niet bij de gemeente aankaarten?

freek-t

Morgen ligt ie op de bbq als ik hem tegenkom...

En het lijkt wel alsof hij het alleen op mijn auto gemunt heeft, want er staan 18 auto's op het plein...
Volvo 850 R Estate 1996.

Miel850

Auto niet meer poetsen zodat het beest zichzelf niet meer ziet, of een plakkert van een agressieve hond erop...
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Julian

Citaat van: Miel850 op 06-07-2013 22:36:34
Auto niet meer poetsen zodat het beest zichzelf niet meer ziet, of een plakkert van een agressieve hond erop...

Haha ;D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Douwe

Hoe ben jij verzekerd? Bij WA+ en All-Risk moet de verzekering wel uitkeren. Bij WA+ is schade veroorzaakt door "wilde" dieren gewoon verzekerd. Als de verzekering niet wil uitkeren, zou je de gemeente "eigenaar" proberen aansprakelijk te stellen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

M a r c

Citaat van: dielie850 op 06-07-2013 22:16:13

Luchtbuks: legaal

Schieten op dieren: illegaal

;-)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jack v

Citaat van: M a r c op 06-07-2013 23:14:27

;-)
en wat die zwaan doet is legaal?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Citaat van: Jack v op 06-07-2013 23:27:35

;-)

Denk het wel, al ken ik de zwanen regels niet zo goed :P Dan moet je dat blinkende ding maar niet voor zijn neus parkeren :P

Overigens is het niet door "hitsig" te zijn, maar het verdedigen van "zijn" stekkie.

Of je de gemeente aansprakelijk kan stellen is maar de vraag, indien de zwanen niet "geknipt" zijn vallen deze onder "wild" ondanks dat ze uitgezet kunnen zijn door de gemeente.

Leef met je mee, maar ik vrees dat enkel de auto ergens anders plaatsen een oplossing is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Julian

Citaat van: NinaPaul op 06-07-2013 23:44:27
Citaat van: Jack v op 06-07-2013 23:27:35

;-)

Denk het wel, al ken ik de zwanen regels niet zo goed :P Dan moet je dat blinkende ding maar niet voor zijn neus parkeren :P

Overigens is het niet door "hitsig" te zijn, maar het verdedigen van "zijn" stekkie.

Of je de gemeente aansprakelijk kan stellen is maar de vraag, indien de zwanen niet "geknipt" zijn vallen deze onder "wild" ondanks dat ze uitgezet kunnen zijn door de gemeente.

Leef met je mee, maar ik vrees dat enkel de auto ergens anders plaatsen een oplossing is.

+ 1
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Julian

Citaat van: koen.s op 07-07-2013 00:11:04
Ik zou toch voor de buks gaan  ;D

Tsja, kwaad zal je er zeker van worden!! Je kunt 'm neerknallen maar de schade zit nog steeds op je auto :(

BBS

Citaat van: NinaPaul op 06-07-2013 23:44:27

Dan zou de schade "gedekt" moeten worden door de WA+ of Casco verzekering zoals Douwe ook aangaf.
Alhoewel "gedekt" in dezes een beetje raar kan overkomen, snapt iedereen wel wat ik ermee bedoel. Kijk maar eens goed in je verzekeringsvoorwaarden...

Edit: misschien een tip in het algemeen na deze gebeurtenis, om zo'n afdekhoes te kopen voor je wagen?
Ik ga er tenminste wel 1 in de wagen leggen voor het geval je bij zo'n zwanen bezigheid moet parkeren.... Beter een paar tientjes investeren dan een compleet maandloon aan herstelwerken...
Volvoloos....

henry classic v70

Ligt er inderdaad aan hoe je verzekerd bent, echter stond het voertuig stil, hoe dat dan in de voorwaarde is omschreven zul je moeten nakijken.
Bij een aanrijding met "wild" wordt er wel uitgekeerd wanneer er sprake is van een WA+ en als dit in de voorwaarde staat.
Anders zou ik eens Googlen, is vast wel iets over te vinden.

't Zou trouwens een stuk makkelijker worden als je bewijs had d.m.v. een filmpje of foto's (zal wel lastig worden om iets te filmen/fotograferen wanneer je wagen wordt beschadigd.....)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

freek-t

Auto is natuurlijk slechts WA verzekerd.
Verder weg parkeren is niet echt een optie, sta dan echt een eind van huis vandaan.
Afdekhoes dan maar...

Auto gaat deze week Professioneel gepoetst worden, en dan kijken hoe het eruit ziet...

Moet wel op zoek naar een nieuw spiegelglas voor de rechterkant. Meneer Swan heeft er een barst in getikt...

Ohja, hij was heeeeerlijk!
Volvo 850 R Estate 1996.