stotteren

Gestart door svenerik, 06-07-2013 23:27:47

Vorige topic - Volgende topic

vincen tdi

Ben het even kwijt wat betreft de ecu wissel, mar er zit wel een ecu in voor een AT ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

svenerik

even een update,

De ecu is er een van het type voor een automaat, sterker nog heb de ecu al een keer uitgewisseld zonder resultaat.

ik heb het probleem nog steeds ondanks het vervangen van de massa kabels naar de ecu (zie eerder) en de dikke massa kabels naar het chassis en het blok..
Ik heb er een probleem bij welke wellicht relatie heeft met het stotteren:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69214.0.html

er is tenslotte een koppeling tussen de immobilizer en de ecu....

input wordt zeer gewaardeerd en ik hou je op de hoogte !!

sven

855GLTvincent

Sven, bedankt voor deze link. Ik ben degene met die andere sto-tt-eraar  ;D
Heb net even zitten kijken op allerlei Engelse autofora, en daar kwam de TPS (throttle positioning sensor) als verdachte naar voren. Die kan ook vervelende klachten veroorzaken (onregelmatig toerental, stotteren en meer van die ongemakken). Heb je daar al eens naar gekeken? Je kunt hem ook eenvoudig testen/door met en, google maar even en je vindt genoeg links. Succes!
Volvo C70 T5 Coupé, 07/02, Automaat (5), LPG G3, 202.000km
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate, 08/95, US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3, 136.000 mls / 217.000 km
Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96, Automaat, LPG G3, 400.000 km

svenerik

volvonisten,

voor zowel de stotter als het niet aanslaan waar ik sinds kort mee te maken heb is de immobilser relais nu de hoofdverdachte.

ik ga deze uitwisselen met een ander exemplaar, ik hou jullie op de hoogte.

tevens jullie (ongezouten) mening over het slagen van deze missie gewaardeerd.

kom maar op .....

sven

svenerik

volvnisten,

ik ben er uit denk ik. Bij mij kwam de  stotter uit een slechte aansluiting in een connector van de main injector relais. Hierdoor krijgen de injectoren en een behoorlijk deel van de sensoren geen of te weinig spanning.

Een meer uitgebreidere verslag kun je hier vinden:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64440.15.html

Ik wil iedereen die meegedacht en gereageerd heeft hartelijk danken, zonder jullie had ik het niet gevonden. !!

sven

keep you posted !!