Welk uitlaatspruitstuk?

Gestart door twotone, 09-07-2013 01:14:43

Vorige topic - Volgende topic

twotone

Goedenavond heren ;D

Sinds een paar dagen rij ik rond met een lek uitlaatspruitstuk, wat vermoedelijk gescheurd is door een kapot rubber in de bovenste motorsteun (Deze word zo snel mogelijk vervangen).
Nu heb ik zelf met Vida gezocht welk spruitstuk er op mijn auto zit, maar ik krijg er 2 te zien:

Ik heb zelf het idee dat ik het spruitstuk zonder flexibel gedeelte nodig heb, maar Vida laat daar geen nummer van zien en bij de pakkingen (#4 op de tekening) staat alleen 'NS'.

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het kiezen van het juiste spruitstuk, en mocht dit #1 betreffen, wat het onderdeelnummer hiervan is ;D

Bij voorbaat dank :P

Jari.

EDIT: Het betreft een 855 met 2.5l 20v benzinemotor.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

UserID6342

Over wat voor auto praten we ?

HanV70

twotone

Ha Dirk, helemaal vergeten te vermelden ;D Een 855 met 2.5L 20v, geen turbo.

Jari.

UserID6342

Dan zou je dus de rechtse moeten hebben ;D

Handbak: 6842779
Automaat: 9471934

twotone

Dirk, bedankt! ;D

Overigens, ik heb begrepen dat het scheuren van het rubber in de bovenste motorsteun de #1 oorzaak is van een gescheurd spruitstuk?

Jari :P

UserID6342

Scheuren van het uitlaatspruitstuk is eigenlijk altijd het gevolg van gare motorrubbers ;D.  Doe je zelf een lol en vervang ze dan meteen allemaal (5 stuks in het totaal).

De rubbers zitten vooronder-achter onder-distirbutiezijde-bovenop (+ rubber aan schutbord) en de reactierubber van de bak.  Eigenlijk pas dan kun je zeker zijn dat je het uitsluit.  Als je deze van Meyle haalt (zijn diverse leveranciers voor) kun je ze voor niet al te veel geld wel vinden.  Haal geen Scantech rubbers want dan kun je over een jaar weer aan de gang.

Gemiddelde prijzen momenteel voor Meyle rubbers zijn momenteel ongeveer:

-Distributiezijde 34-40 euro
-Motorrubber voor onder en achter onder 73.50 per stuk
-Motorrubber boven 15 euro
-Motorrubber schutbord 32.50
-Reactierubber bak 48.50

twotone

Dirk, bedankt voor de informatie ;D Het bovenste motorrubber had ik al liggen, en dat is er toevallig een van Meyle :P Had al goeie dingen gelezen over dit merk.

Ik zal meteen de andere rubbers ook maar beetpakken, zou zonde zijn als het me 2 spruitstukken gaat kosten ;D

Jari.

twotone

Om terug te komen op de oorzaak van deze ellende, ik heb begrepen dat het originele rubber in de steun geperst zit..

Is dit zonder persgereedschap te (de)monteren? Zoja, dan zou ik graag willen weten hoe ;D

Jari.

UserID6342

Kijk /zoek eens even zelf op het forum, is zat over te vinden hoe en waarmee je dat kunt doen.