beveiliging aircopomp

Gestart door weyert, 10-07-2013 11:03:27

Vorige topic - Volgende topic

weyert

van de v70 heb ik de aircopomp verwisseld ook een nieuwe droger en vanmiddag komt er nieuw gas in ,
klopt het dat de pomp niet mee draait als er geen gas in het systeem zit? ik heb de pomp gekontroleerd en de koppeling afgesteld, ook stroom op de zekering en relais die niet doorverbindt als ik de airco inschakel,daarom dacht ik aan een beveiliging bij afwezigheid van gas kan dit kloppen
ps bij lopende moter en ingeschakelde airco maak ik expres contact op het relais en hoor de koppeling van de pomp en deze draait dan mee dus de bekabelingen zijn goed
v70 tdi 1998

glenfiddich1983

Normaal gesproken heeft elke aircopomp een beveiliging tegen over- en onderdruk. Dat zal bij de V70 niet anders zijn lijkt mij.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

weyert

ok en de beveiliging is dat het relais niet over springt zonder druk?
v70 tdi 1998

volvobug

Tegen het schutbord zit in de leiding de hogedruksensor, deze voorkomt dat de pomp ingeschakeld wordt bij geen of te weinig koelmiddel waardoor de pomp zou drooglopen. Koelmiddel bevat nl ook olie om de pomp te smeren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

weyert

dat klopt ,heb om twee uur een afspraak om af te persen ik zal me weer melden of de airco het doet,hopelijk wel het is nu al 31° in de schaduw(half twaalf) alvast weer erg bedankt
v70 tdi 1998

-D©©©L-

Citaat van: volvobug op 10-07-2013 11:29:01
Tegen het schutbord zit in de leiding de hogedruksensor, deze voorkomt dat de pomp ingeschakeld wordt bij geen of te weinig koelmiddel waardoor de pomp zou drooglopen. Koelmiddel bevat nl ook olie om de pomp te smeren.

Dat is de lagedruk schakelaar. Deze zit in de stuurdraad van de ECC of MCC naar de ECU.  Er is ook nog een hogedruk sensor, welke is aangesloten op de ECU.
De ECU gebruikt de waarde van deze sensor om de koelfan aan te sturen als de rijsnelheid te laag is  en zal ook de magneetkoppeling van de pomp loslaten als de druk te hoog wordt.
Defecten aan de lagedruk schakelaar en hogedruk sensor kunnen voor "rare" verrassingen zorgen.

volvobug

Citaat van: -D©©©L- op 10-07-2013 11:35:25

Dat is de lagedruk schakelaar. Deze zit in de stuurdraad van de ECC of MCC naar de ECU.  Er is ook nog een hogedruk sensor, welke is aangesloten op de ECU.
De ECU gebruikt de waarde van deze sensor om de koelfan aan te sturen als de rijsnelheid te laag is  en zal ook de magneetkoppeling van de pomp loslaten als de druk te hoog wordt.
Defecten aan de lagedruk schakelaar en hogedruk sensor kunnen voor "rare" verrassingen zorgen.
Ah, OK. Haal ze wel door elkaar. Is de hogedruksensor die achter de koplamp RV in de leiding zit?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Citaat van: volvobug op 10-07-2013 12:48:16
Citaat van: -D©©©L- op 10-07-2013 11:35:25

Dat is de lagedruk schakelaar. Deze zit in de stuurdraad van de ECC of MCC naar de ECU.  Er is ook nog een hogedruk sensor, welke is aangesloten op de ECU.
De ECU gebruikt de waarde van deze sensor om de koelfan aan te sturen als de rijsnelheid te laag is  en zal ook de magneetkoppeling van de pomp loslaten als de druk te hoog wordt.
Ah, OK. Haal ze wel door elkaar. Is de hogedruksensor die achter de koplamp RV in de leiding zit?

Yezzz.