HELP, boordcomputer werkt niet meer

Gestart door Eduardo T5 Estate, 07-11-2004 13:27:27

Vorige topic - Volgende topic

Eduardo T5 Estate

Hoi mede 850 fanaten!!!! Wie kan mij helpen????

Sinds gisteren werkt mijn boordcomputer niet meer  :'(  (850 T5 bj. '94).
Het viel me bij instappen al op dat het "vorstgevaar" waarschuwingslampje al brandde zonder dat ik het contact nog maar had inschakeld.

De verlichting van de boordcomputer werkt nog wel maar verder geeft hij niets aan, ook niet de tijd.

Ik heb de accupolen reeds los gehad maar dit leverde ook niets op.

Wie o wie kan mij helpen met een mogelijke voor de hand liggende oorzaak zonder alles te hoeven vervangen. Wie heeft dit ook eens gehad en weet wat de oorzaak was?

Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Eduardo

denkweb

Zekeringen gecontroleerd? Recent de stekkers losgehad?

Eduardo T5 Estate

Bedankt voor snelle reactie!!
De kabels zijn recent niet losgeweest, verder heb ik inderdaad naar zekeringen gekeken maar kan geen defecte zekeringen ontdekken.
Ik heb in instructieboekje gekeken maar kan ook niet vinden welke zekering het zou moeten zijn omdat boordcomputer niet appart genoemd wordt in zekeringenlijst.
Verder werkt alles perfect, wat zit er nog meer op dezelfde zekering?
Als ik weet welke zekering het is kan ik hem vervangen om te kijken wat het opleverd.

groetjes Eduardo

mr T

Bij mij zijn de contactjes op de print van het dashboard wel eens oorzaak van uitvallende meters en klok geweest, boardcomputer had ik niet.
Gr. Marcel

mehn

Dat gebeurt ook als het instrumentenpaneel verwijderd is geweest (na lampjeswissel bijvoorbeeld). Na een paar seconden lost dat zich vanzelf op.
Staat er iets op het display? Helpt het als je wat met de knopjes van de tijdsinstelling speelt?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eduardo T5 Estate

Dank jullie voor de reacties!!!!

Het schermpje geeft helemaal niets aan, ook het spelen met de tijdknopjes helpt niet, vorige week heb ik deze natuurlijk wel gebruikt voor de overgang naar wintertijd. De verlichting van het schermpje werkt wel.

Weet iemand wat er nog meer geschakeld is op de zekering waar ook de boordcomputer op zit??

Eduardo T5 Estate

Hoi Ludo, hoe en waar kan ik dat controleren?

Het valt me nu in het donker trouwens op dat het "vorstgevaar" lampje ong. 2 seconden feller en 2 seconden minder fel brand, er zit dus regelmaat in ............................. ??????

Eduardo T5 Estate

Hoi Ludo,

foto is erg duidelijk, ik heb de temperatuurcensor net los gefriemeld en contacten ingespoten met contactspray ................ helaas haalt het niets uit  :(  ................. maar wel bedankt voor het meedenken!!!!  :-*

Reitse

Eduardo T5 Estate

Hoi Reitse, dank je voor reactie!!
Ik neem aan dat ik die foutcode bij Volvo garage aan computer eruit zou moeten komen OF kan ik dat zelf ergens zien?

Wat houdt die code in dan?

Reitse

Als het goed is heb je bij je rechterkoplamp twee zwarte doosjes zitten waar je foutcodes uit kunt lezen. (auto op contact zetten (II), startblokkering uitschakelen, meest linkse kapje optillen, zie je allemaal gaatjes en als het goed is zie je ook een stekkertje aan dat kapje zitten. Stekkertje druk je in gaatje 7, druk het knopje naast het led-lampje in en er komen flitsjes. Schrijf de flitsjes op (aantal, ze komen in drie fasen). Zie je drie maal 1 flitsje heb je code 1-1-1 en is er niets mis, komt er een andere code, meldt die hier en het forum zal antwoorden....)

Eduardo T5 Estate

Hallo Reitse, ik neem aan dat je het linkse blokje bedoeld als je voor de auto staat, het A blokje.
Ik heb zojuist uitgevoerd wat je omschrijft ................ dacht even dat je knopje ingedrukt moest houden maar lampje bleef toen branden.
Nadat ik knopje losliet zag ik helaas (of gelukkig?) dat het lampje inderdaad met 2 tussenpozen telkens 1 keer ging branden .................. en nu??

(Blokje B ook bekeken, hier zit ook een nummer 7 maar hierin zit geen contactje, ik neem aan dat ik dus inderdaad blokje A moest hebben)

Reitse

1-1-1, niets-aan-de-hand-code.
In dat geval is mijn vermoeden dat je boordcomputer geen gegevens krijgt. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat de stekker losligt. Als je echt enorm lenig bent zou je kunnen proberen om de beschermplaat in het voetenruim los te halen en kijken of je vanaf de onderkant iets kan zien, handiger is om de dashboardkap los te halen en rustig van boven te gaan kijken.

mehn

Waar woont Eduardo T5 Estate?

Lijkt er op dat het instrumentenpaneel er ff uitmoet...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eduardo T5 Estate

Reitse en Nick, alvast bedankt.

De verlichting van de boordcomputer doet het wel, klopt het dat deze onafhankelijk is van de gegevensweergave op het display,
OF
op het moment dat stekker in dashboard los is zou de verlichting van boordcomputer ook uit moeten zijn.

Als verlichting en gegevensweergave inderdaad onafhankelijk zijn rest mij bovenzijde van dashboard te demonteren  :'(