AWD downpipe past niet op een FWD

Gestart door Flinch, 13-07-2013 18:33:55

Vorige topic - Volgende topic

Flinch

Vorige ween een downpipe gekocht van een V70R voor mijn eigen V70 ivm turbo upgrade. De AWD dp zou dus moeten passen volgens de geleerden, maar het blijkt dus totaal niet te kunnen  ??? De AWD komt niet langs de motorsteun en de lambda zou dan op een ontoegankelijke plaats komen. Mijn 97-er V70 heeft ook nog maar 1 lambda net zoals de 850, de DP die ik nu heb heeft er 2. En dat zo volgens mijn dealer weer kloppen met een 98-er en jonger.

Heeft iemand dit al vaker gehad? Of heb ik gewoon de verkeerde DP meegekregen? Als iemand deze 3inch AWD DP wil ruilen voor een gelijkwaardige FWD DP dan graag, anders gaat morgen de slijptol er in!  ;D

V70 T5 2.0 MY1997 (belg), 16T, witte injectoren, chippie, 3 inch DP, 302mm, MBC, POV etc etc.

-D©©©L-

Een MY2000 AWD voorpijp past gewoon, oudere modellen hebben een S bocht waardoor deze niet op een FWD past. Uitzondering is een C70 cabrio, deze heeft een andere motorophanging.

Flinch

Deze heeft indd een S-bocht tussen de turbo en kat. Wel met een schuineflens. Ook is de AWD-pijp een centimeter of 10 langer dan die er nu vanaf komt. De "oude" DP heeft een rechte flens en heeft al een 100-cel racekat er aan gebakken. Raar dat ie oude korter is voor een V.
V70 T5 2.0 MY1997 (belg), 16T, witte injectoren, chippie, 3 inch DP, 302mm, MBC, POV etc etc.

KIM

Bouke heeft van de week een 3" downpipe laten zetten op zijn AWD. Die heeft in het laatste stuk voor de kat een vernauwing naar 2,5". Anders zou deze niet passen.
Kijk maar even in Bouke's blog; daar staan wel foto's.

Flinch

Hi Kim! Ziet er indd hetzelfde uit die DP, maar bij mijn FWD T5je past die AWD-DP dus gewoon echt niet. Morgen gewoon lekker slijpen en lassen. Ik had toch nog niets te doen  :P ;D