ventilatormotor: wie weet?

Gestart door Wimpelman, 15-07-2013 11:14:46

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Mooi lijstje. Daar houden we van.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ries van de Zilverschuit

Zou dat nu allemaal uit een en dezelfde fabriek komen en door verschillende merken verkocht?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wimpelman

Wimpelman

Mannen,

Ventilator vervangen met een scantech van 99,- inclusief waaier en btw bij VOMD.
Draait als een malle!
Ook direct het interieurfilter vervangen. Scheelt onwijs veel. Frisser en meer capaciteit, en vooral stiller.

PS: na het smeren van de vorige ven met wd 40 is ie kort na de behandeling juist veeeel slechter gaan lopen. Aanlopen, nog harder piepen etc. Het lijkt erop dat je met WD40 ook juist dit lagervet verwijdert, waardoor de ware staat van de lagertjes aan het oppervlakte komt. Maar dat verzin ik terplekke.

Ik ben in ieder geval weer een blije gast.

Dank voor de adviezen en handreikingen.

Hartelijke groet,

Wim

T5turbo

Goed te horen. Aan de weers voorspellingen te zien heb je hem hard nodig van de week.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Hendrix

Ik heb hem hier bij een plaatselijke reseller gekocht (motonet) , alleen de motor dus, voor 57 euro.
orgineel Bosch made in "BRAZIL"  :eusa_wall:

Ik had een 2de handsje van Wouter gekocht maar die had hetzelfde probleem, dus nu maar de motor vervangen.

De fan en de grondplaat moet je hergebruiken. (fan er vanaf tikken met een hamer op de as van de motor terwijl je de fan op je knieen laat rusten)

Helaas weet ik niet waar de motor te koop is in Nederland maar hij moet te koop zijn. probeer anders een after sales market adres voor Mercedes, die heeft dezelfde motor gebruikt in sommige modellen (vraag niet welke... dat weet ik niet).

De scantech die je hebt gekocht deed het bij een maat van mij een half jaar, daarna het zelfde probleem.... als je scantech koopt....nou ja misschien heb je mazzel... ;D

Succes.

Wimpelman

Nou ja, ik heb altijd nog het origineel, waar ik een andere motor in kan leggen.
Een belangrijke overweging bij een nieuw compleet setje is de uitbalancering. Dat kan je niet  zelf, dus als er per ongeluk onbalans is...