ventilatormotor: wie weet?

Gestart door Wimpelman, 15-07-2013 11:14:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wimpelman

Mannen.

Ik heb mijn ventilatormotor (850) eens gedemonteerd en vol met wd 40 gepropt. Dit om het piepen en ratelen in bochten te verminderen. Dat is vwb het piepen wel gelukt. (het meurt overigens enorm naar WD 40 in de wagen. Vind ik wel lekker, maar mijn meisie niet).
Eigenlijk wil ik de motor vervangen. Maar via de de bosch service punten kan dat niet. Men geeft aan dat ik bij Volvo moet zijn. Echter, er zijn roffelgenoten die het wel ik  gelukt om een motor zonder waaier te schoren. Wie heeft een tip?

PS. op mijn waaier zitten 2 stalen krammetjes. Het lijkt erop of ie uitgebalanceerd is. Dat zal toch niet waar zijn?

Hartelijke groet,

Wim

Sbv

Ja is wel waar van het balanceren.

Nummer kan ik je niet aan helpen voor de motor. Staat er op de huidige geen bosch nummer dan ?

Sbv


Wimpelman

Thanks mannen.

Die motor had ik inderdaad wel gevonden. Maar bij VOMD kost ie dat ook, maar dan MET waaier.
Terwijl de motor volgens zeggen 60 piek zou moeten zijn?

Mooi hoor, uitgebalanceerde waaier. Wordt wel lastig om dat zelf te doen...

groet,

Wim

Sbv

dan een complete scanpech halen

thuur

Citaat van: Wimpelman op 15-07-2013 11:21:33
Thanks mannen.

Die motor had ik inderdaad wel gevonden. Maar bij VOMD kost ie dat ook, maar dan MET waaier.
Terwijl de motor volgens zeggen 60 piek zou moeten zijn?

Mooi hoor, uitgebalanceerde waaier. Wordt wel lastig om dat zelf te doen...

groet,

Wim

Wie zegt zo'n flauwekul dan? 100 euro is een prima prijs voor een prima motor (kilometerprijs). Balanceren hoef je niet te doen, dat is al gebeurd.


Gr :D

fpede

ik heb er nu een scanpech in, en bij zeer warme buitentemperaturen voel ik toch een resonantie in het dashboard,... nu werkt de airco toch niet, dus staan de ramen meestal open bij warm weer, is het toch weer zo'n ding waardoor ik m'n vertrouwen in immitatie een beetje heb verloren,...

Wimpelman

De vraag is welke elektromotor er in de scanpech is gebruikt. De originele is idd een bosch type 130-111-134. In NL vind ik um niet onder de 100,- nieuw.
Op het forum staan berichten vanaf 60 euro zoals vermeld. Maar er is zoveel over geschreven, kan alleen onderstaande terug vinden


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11624.0.html.

Beste optie lijkt mij altijd een nieuwe motor zonder ven, en die overzetten. Enige is dat de ven dan niet is gebalanceerd. De vraag is of dit in de praktijk merkbaar is.

Ludo

Citaat van: Wimpelman op 15-07-2013 20:29:42
Op het forum staan berichten vanaf 60 euro zoals vermeld.

Ja, berichten van 5-6 jaar geleden.
Tegenwoordig betaal je bij de bakker ook meer voor een brood dan in 2007...  :eusa_doh:  ;D

Met het Bosch nummer moeten ze je bij het Bosch service center zo kunnen helpen.

Wimpelman

Daar heb je dan weer gelijk in..

Heb gisteren een service center in Rotterdam gebeld, met datzelfde idee. Die meldde me dat ze geen losse motoren meer leveren en dat ik echt bij de dealer moet wezen. Zal morgen nog eens een ander servicepunt bellen.

Wordt vervolgd...

Sbv

Bellen met de vraag of ze dat onderdeel met nummer kunnen leveren ? Wel controle op voorhand uiteraard of het Bosch nummer klopt

sven861

Heb afgelopen voorjaar mijn kachel/ventilator motor vervangen met een complete unit van VOMD.....totaal geen klachten.

Ter info.

Gr, Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life

Wimpelman

Carlo wist mij idd ook al te overtuigen.

ik ga er een halen.

Thanks

rovelra

We hebben ook nog een goede gebruikte liggen
Misschien heb je daar wat aan ....


Mvg Rogé

-D©©©L-

    AKS DASIS3380061
    BEHR T...9187451002
    BOSCH0130111134
    PAPE6820812
    TYC5380002
    VEMOV95031366
    VOLVO6820812