Gestoord plan: 2.5D inbouwen in een C70

Gestart door ZC3rr0r, 16-07-2013 17:14:10

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: )()()sT op 17-07-2013 06:36:48
Citaat van: mehn op 17-07-2013 05:33:00
Laat het BenC70ES maar niet horen...

;D

Die Belgen (als dieselland) ook ;D

Citaat van: Vulk op 16-07-2013 18:02:06
Leuker lijkt me om de benzinetank de verkleinen en een grotere gastank te hangen op die plaats. Een 100l gastank zonder verlies van kofferruimte lijkt me nog leuker.

Thomas, kom kom, een beetje "out of the box" denken hè! :D

Nee, was serieus bedoeld. Het ging om een leuke C met een grote actieradius.
Maar als Jorn in Zweden gaat wonen en daar is weinig tot geen lpg, dan heeft het ook weinig zin. :)

Ik hoop wel dat er hier iemand aan begint!

)()()sT

Ik ook, zou het wel cool vinden.
Maar goed, zoals al genoemd vind ik bij zo'n flitsende C70 een D5 beter passen 8)

glenfiddich1983

Als je dit echt gaat proberen: respect!!!

Wat de uitlaat betreft, onder mijn S70 zit een uitlaat die van een C70 af komt. Dat zou dus moeten passen lijkt me.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Tjalling

Ik ze DOEN....
als je voor de koffie zorgt kom ik wel helpen  ;)
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

ZC3rr0r

Citaat van: glenfiddich1983 op 17-07-2013 07:48:47
Als je dit echt gaat proberen: respect!!!

Wat de uitlaat betreft, onder mijn S70 zit een uitlaat die van een C70 af komt. Dat zou dus moeten passen lijkt me.

Kijk, dat is bemoedigend :)

Het plan is dan dus als volgt:

1. Koop een C70 van voor MJ 1999 (motortype niet boeiend, maar gezien de beroerdheid van de 2.5T blokken is dat een goede keus)
2. Koop een S70 TDI AT van voor MJ 1999, liefst met een vers blok (verstuivers vervangen kost je zo 1000 euro extra)
3. Bouw motorblok, motorkabelboom, computers brandstofsysteem en automaat, tank, vulslang, uitlaat en klokkenwinkel (dashboardkabelboom is voor zover ik kan vaststellen gelijk in de benzine en diesel uitvoeringen) over
4. Verkoop restanten S70/C70 en gooi blok op de stort (iets met 2.5T :P)
5. Chip na inrijden blokje de hele handel naar een respectabel aantal paarden en newtonmeters bij een toko als Fasttech.

Klinkt eenvoudig op papier ;)
Nu de uitvoering nog....

Zal eens beginnen met de financiering hiervan.
Wellicht dat ik binnenkort goed nieuws krijg (auto-budget ipv leasebudget) waardoor ik ineens een paar k euro stuk kan gaan slaan op een dergelijk project.

(Overigens kan stap 2 ook veranderd worden in: Zoek een net motorblok + kabelboom + computers + uitlaat + brandstoftank en vuller)

Broabander

Ik denk dat het inderdaad een stuk eenvoudiger is (voor zover dat gezegd kan worden :P) om een blok + toebehoren te kopen. Hoef je niet te leuren met restanten van een dergelijke S70. En ik zou dan gelijk een C70 met motorschade zoeken, indien beschikbaar ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 17-07-2013 10:05:01
Ik denk dat het inderdaad een stuk eenvoudiger is (voor zover dat gezegd kan worden :P) om een blok + toebehoren te kopen. Hoef je niet te leuren met restanten van een dergelijke S70. En ik zou dan gelijk een C70 met motorschade zoeken, indien beschikbaar ;)

Goed punt, zal binnenkort eens contact opnemen met de bekende slopers / motoromhangers van dit forum om te kijken hoe zij dit financieel zouden aanpakken.

De koffie is nochthans gratis in Nijmegen ;)

)()()sT

Tja, ik zou gewoon wél een hele auto kopen. De diesels kosten geen drol meer en dan kun je op je gemak nog even rijden met de donor,  de boel uit de donor halen en direct overzetten zonder het risico te lopen dat je een berg rommel krijgt waar je geen wijs uit komt.

glenfiddich1983

Citaat van: )()()sT op 17-07-2013 10:53:17
Tja, ik zou gewoon wél een hele auto kopen. De diesels kosten geen drol meer en dan kun je op je gemak nog even rijden met de donor,  de boel uit de donor halen en direct overzetten zonder het risico te lopen dat je een berg rommel krijgt waar je geen wijs uit komt.

En de makkelijkste manier om dat dieselblok+aanverwante zaken vanaf de verkoper te vervoeren naar de lokatie waar je de boel gaat overzetten is natuurlijk rijdend met datzelfde blok ;)

Het karkas van de S70 kan je daarna weer (deels) verkopen en/of op sleeptouw nemen naar een sloop.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

timj

Citaat van: ZC3rr0r op 16-07-2013 17:14:10
Hoi medeforummers,

Ik zat op terugweg uit DE mezelf te bedenken dat Audi met haar coupe-vormige dieselbeulen toch maar een mooie niche in de markt heeft gevonden, die van de comfortabele snelweg-cruiser waarmee je niet elke 500 km bij de pomp staat ;)

Met dat in gedachten vroeg ik me af of het 2.5D blok uit een S/V70 over te bouwen is in een C70.
De motorruimte is practisch gelijk, de kabelboom kan overgezet worden evenals de computers en de instrumenten.
Maaaaaaar, als het zo simpel was, waarom heeft Volvo zelf het dan nooit gedaan?

Als mogelijk technische haken en ogen zat ik te denken aan:

- De brandstoftank (is de tank van een C70 afwijkend van een S/V?)
- De uitlaat (is de uitlaat van een S70 gelijk aan die van een C70?)

De reden dat ik hier hardop over dagdroom is dat dit wel een super-stoer project zou zijn, en je hiermee een veel practischere C hebt dan wanneer je het ding op gas ombouwt en je je kofferbak (deels) kwijtraakt + je range.
Daarnaast kost een fatsoenlijke G3 inbouw rond de 1700 euro, en daar kun je ook een net 2.5D blok + toebehoren + uren voor kopen, dacht ik zo.

Graag jullie gedachten, ben benieuwd of ik iets heel erg over het hoofd zie.

Hoi,

Als je het niet erg vind om in een engelse auto te rijden  met het stuur aan andere kant dan  kan je ook eens Engeland kijken voor een nieuwere type C70 die al op diesel rijdt,ik zie ze al diesels te koop in Engeland uit 2007 vanaf 6/7.000,op www.ebay.co.uk.

En sowieso zijn C70's spotgoedkoop in Engeland je koopt al een C70 uit 2000 voor nog geen 1000 engelse ponden,de oudere modellen van voor 2000  zijn nog goedkoper het scheelt echt duizenden euros met hier.

Qua import betaal je (volgens mij) minimaal bedrag aan BPM /zo goed als geen bpm meer.

Het kost je natuurlijk wel een trip naar de UK  en het importeren ervan maar als je een mooie C70 wil voor niet al teveel geld kan je hem beter uit Engeland halen maar ja..dat is mijn mening..

NinaPaul

Tja, ik zou gewoon wél een hele auto kopen. De diesels kosten geen drol meer en dan kun je op je gemak nog even rijden met de donor,  de boel uit de donor halen en direct overzetten zonder het risico te lopen dat je een berg rommel krijgt waar je geen wijs uit komt.

Mee eens, veel makkelijker met referentie punten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

Denk dat een V70 TDI misschien eenvoudiger te krijgen is?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Broabander

Waarschijnlijk, maar is daar ook de tank en alles hetzelfde van?

Citaat van: NinaPaul op 17-07-2013 11:05:58

Mee eens, veel makkelijker met referentie punten.

Voor referentie ben ik het met je eens, maar in principe als de kabelboom en alles bij demontage door de sloper goed gelabeld wordt hoeft dat geen probleem te zijn.

Mij lijkt het vooral een probleem dat je met een half gedemonteerde auto voor je deur zit en er zelf eerst alles uit moet slopen, terwijl je een reeds gedemonteerde motor heel simpel gezegd gewoon op een aanhanger kan mikken, vers subframe eronder, oude motor eronder uit en het nieuwe vastschroeven, zonder dat je 2x een motor moet demonteren en 1x moet monteren.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: glenfiddich1983 op 17-07-2013 10:58:43

En de makkelijkste manier om dat dieselblok+aanverwante zaken vanaf de verkoper te vervoeren naar de lokatie waar je de boel gaat overzetten is natuurlijk rijdend met datzelfde blok ;)

Het karkas van de S70 kan je daarna weer (deels) verkopen en/of op sleeptouw nemen naar een sloop.

Heel goed plan, zo zag ik het zelf ook, en dan weet je in elk geval zeker dat je een werkend blok hebt gekocht :D

Citaat van: mehn op 17-07-2013 11:09:43
Denk dat een V70 TDI misschien eenvoudiger te krijgen is?

Ik ook, maar dan moet je de uitlaat inkorten.
En de V-tjes gaan in de regel voor meer geld dan de S-jes op diesel....

Voorlopig ga ik er vanuit dat een S70 op diesel de beste donor is, maar als er andere meningen zijn hoor ik die graag.

Citaat van: timj op 17-07-2013 11:00:55
Hoi,

Als je het niet erg vind om in een engelse auto te rijden  met het stuur aan andere kant dan  kan je ook eens Engeland kijken voor een nieuwere type C70 die al op diesel rijdt,ik zie ze al diesels te koop in Engeland uit 2007 vanaf 6/7.000,op www.ebay.co.uk.

En sowieso zijn C70's spotgoedkoop in Engeland je koopt al een C70 uit 2000 voor nog geen 1000 engelse ponden,de oudere modellen van voor 2000  zijn nog goedkoper het scheelt echt duizenden euros met hier.

Qua import betaal je (volgens mij) minimaal bedrag aan BPM /zo goed als geen bpm meer.

Het kost je natuurlijk wel een trip naar de UK  en het importeren ervan maar als je een mooie C70 wil voor niet al teveel geld kan je hem beter uit Engeland halen maar ja..dat is mijn mening..

Stuur aan de verkeerde kant is niet zo erg, wel dat het niet meer die absoluut prachtige C70 classic is maar de opvolger.
Die vind ik persoonlijk niet zo mooi als de voorganger.

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM