Foutcode uitlezen omgeving Bergen Op Zoom

Gestart door matramurena, 15-02-2014 10:34:28

Vorige topic - Volgende topic

matramurena

Bij mijn vorige auto kon ik de code's uitlezen door twee contacten te overbruggen en dan het knipperen van het servicelampje te tellen. Bij de V70 uit 99 blijkt dat het echt alleen maar kan met een uitleesapparaat helaas.

Is er misschien iemand uit de buurt van Bergen Op Zoom die mijn V70 uit kan lezen? Sinds gisteren brand mijn motormanagement lampje namelijk....

Martijn
1999 Volvo V70 2,5 10v
2003 Renault Avantime 2,0T
1983 Matra Murena 3,0 V6

pwberg

Ik heb de mogelijkheid om OBDII uit te lezen EN kom uit Bergen op Zoom.

Ik zou zeggen kom maar eens langs  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

matramurena

Bedankt!

Ik heb ondertussen een grote scheur in de luchtinlaatslang gevonden welke de oorzaak van het brandende lampje kan zijn. Deze dicht geductaped (moet een nieuwe slang op uiteraard) maar het lampje blijft aan.

Zou het lampje uit zijn eigen weer uit moeten gaan als de oorzaak is weggenomen, of blijft hij nog een aantal rijbeurten/minuten/kilometers aan voordat hij uit gaat? Of moet hij echt met een diagnoseapparaat worden gereset?

Martijn
1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6

BBS

De "foutcode" wat het brandend lampje aangeeft dient gereset/verwijderd te worden. Als je de oorzaak niet weghaald en je verwijderd de foutcode komt hij geheid terug...
Dus even iemand (PWBerg) contacteren en de foutcode verwijderen óf langs de dealer en een paar tientjes neerleggen ;)
Volvoloos....

matramurena

Dank, ik ga binnenkort naar PWBerg toe om hem te laten resetten.... Maar mijn vraagstelling was eigenlijk andersom; Als je de oorzaak wegneemt, blijft het lampje dan gewoon branden totdat hij gereset wordt?

Martijn
1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6

BBS

Ja, je moet eerst de oorzaak wegnemen en daarna zal de foutcode handmatig verwijderd moeten worden door middel van een stukje software op een kompjoeter ;) De eerste serie roffels kon je nog zelf resetten...
Volvoloos....

pwberg

Gaat goedkomen Martijn.

En wat BJ zegt, foutcode blijft staan (en dus blijft het lampje branden) tot hij gereset is.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ewout Schalkwijk

Dat hoeft niet zo te zijn. een aantal fouttype's zullen na verloop van tijd (x aantal starts of x aantal kilometers rijden) verdwijnen. Laatst hier nog gehad. MIL aan, koelventilator op volle toeren. Rijdend naar m'n werk en motor uit gezet. Ventilator blijft dan nog een aantal minuten doorjagen maar gaat uiteindelijk uit. Volgende start MIL aan, na exact zes kilometer rijden dooft het lichtje weer en is de fout weer voor een jaar weg.
Uitlezen is sowieso handig, alleen al om zeker te weten dat je het ptobleem hebt getackeld. Bij MY '99 heb je Vida en een Dice nodig.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

FGG

Citaat van: matramurena op 15-02-2014 10:34:28
Is er misschien iemand uit de buurt van Bergen Op Zoom die mijn V70 uit kan lezen? Sinds gisteren brand mijn motormanagement lampje namelijk....

iemand anders mag dat niet doen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

matramurena

Als iemand anders zin zou hebben om naar deze regio te toeren om hem uit te lezen, dan is dat natuurlijk ook geen probleem ;)

Maar het probleem is waarschijnlijk opgelost, en ik zal binnenkort de wagen laten resetten.

Martijn
1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6

pwberg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-02-2014 19:33:05
Dat hoeft niet zo te zijn. een aantal fouttype's zullen na verloop van tijd (x aantal starts of x aantal kilometers rijden) verdwijnen. Laatst hier nog gehad. MIL aan, koelventilator op volle toeren. Rijdend naar m'n werk en motor uit gezet. Ventilator blijft dan nog een aantal minuten doorjagen maar gaat uiteindelijk uit. Volgende start MIL aan, na exact zes kilometer rijden dooft het lichtje weer en is de fout weer voor een jaar weg.
Uitlezen is sowieso handig, alleen al om zeker te weten dat je het ptobleem hebt getackeld. Bij MY '99 heb je Vida en een Dice nodig.

Ewøut

Whoopsie, in dat geval was ik te fanatiek.  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Een Dice heb ik niet, ik ben voorzien van een OBD-stekker icm Brickdiag / VOL-FCR......

(\_/)
(O.o)

Sbv

Je hebt dus Vida met dice nodig. Rij even langs dealer zou ik zeggen die lezen het zo voor je uit

cornelis-b

Ik lees mijn S70 van 2000 uit en reset met DashCommand met een BT dongel en mijn Samsung NoteII
Werkt perfect.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lindert Bogers

Mocht het nodig zijn heb een Bosch KTS-200, beetje laat  ::)