oude 850 kopen. kosten en risicos keuze automaat-handbak

Gestart door brickhouse, 05-07-2013 12:35:07

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

AT+ Automaat ;)

Bakken van de 850 zijn inpricipe allemaal het zelfde. Van de Turbo's hebben een iets andere overbrenging, maar past zonder problemen op elkaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Citaat van: brickhouse op 08-07-2013 20:39:18
Zijn er nog goede en slechte typen automatenbakken?
Ik hoor van de AT bak?

Niet in de 850 en X70.

Edit: citaat toegevoegd

)()()sT

Maar die van een diesel past toch niet dacht ik ;)

UserID6342

De bakken (behalve die van een diesel) passen allemaal op elkaar.  Het enigste verschil zit 'm in de overbrengingsverhoudingen.  Een diesel bak is gewoon passend te maken door het koppelingshuis / bellhousing van een benzinebak over te zetten.  Is allemaal geen enkel probleem, seen it, done it, several times. Of je het moet willen is een 2e natuurlijk.

Een 10V bak achter een turbo hangen zou ik zelf niet doen, net zo min als deze bak achter een diesel te hangen.  Maar een dieselbak achter een 10 of 20V NA blok, waarom niet ?  Je weet zeker dat je de bak dan nooit meer kapot trekt.

Volvo850Luxury

Citaat van: Dirk342 op 09-07-2013 08:01:18
De bakken (behalve die van een diesel) passen allemaal op elkaar.  Het enigste verschil zit 'm in de overbrengingsverhoudingen.  Een diesel bak is gewoon passend te maken door het koppelingshuis / bellhousing van een benzinebak over te zetten.  Is allemaal geen enkel probleem, seen it, done it, several times. Of je het moet willen is een 2e natuurlijk.

Een 10V bak achter een turbo hangen zou ik zelf niet doen, net zo min als deze bak achter een diesel te hangen.  Maar een dieselbak achter een 10 of 20V NA blok, waarom niet ?  Je weet zeker dat je de bak dan nooit meer kapot trekt.
Een 10V versnellingsbak is dus niet echt stevig, maar ik vraag me af, welke is sterker de t5 automaatbak of de diesel automaatbak ( ivm veel koppel? ).

Sbv

een 10v bak is best stevig, kan alleen waarschijnlijk niet al het koppel van een turbo benzine of diesel hebben, maar dat maakt het nog geen slechte bak

UserID6342