Installeren airco en climatecontrol

Gestart door Bp93, 17-07-2013 09:49:32

Vorige topic - Volgende topic

Bp93

Hallo,

Ik heb een volvo 850 GLT uit 94, hier zit alleen een verwarming in. Is het technisch mogelijk daar een airco unit met cl

jeroen74

Ja, maar zal heel veel werk zijn...

T5turbo

Alles kan,maar je zal veel moeten aanpassen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

timj

Citaat van: Bp93 op 17-07-2013 09:49:32
Hallo,

Ik heb een volvo 850 GLT uit 94, hier zit alleen een verwarming in. Is het technisch mogelijk daar een airco unit met cl

Wat ik begrepen heb qua inbouw climate control is dat je aan de binnenkant van de auto sensoren zal moeten plaatsen en dat zijn er nogal wat..

grijzev70tdi

En kabelboom, leidingen, verdamper, condensor, klein vermogen aan O-ringen enzovoort
Grolsch, het klinkt al lekkerder

-D©©©L-

Pcies, het is veel werk. Maar zeker niet ondoenbaar.  Een complete donorauto ernaast van hetzelfde modeljaar is wel erg prettig.

timj

Citaat van: -D©©©L- op 17-07-2013 12:48:20
Pcies, het is veel werk. Maar zeker niet ondoenbaar.  Een complete donorauto ernaast van hetzelfde modeljaar is wel erg prettig.

Nu wordt ik nieuwsgierig..ik heb zelf nl een 96'er met alleen airco maar ik wilde al vanaf het moment dat ik de airco zag meteen climate hebben.
Dus ..stel ik ik een donor heb hoeveel werk/uur zou dat kosten.?
En en stel dat nog meer candidaten die zoiets willen zijn zou dat alleen maar gunstiger zijn misschien om bij elkaar te komen en elkaar te helpen..?

Maar ja...ik bedenk mij dat er dan ook meerdere donoren moeten zijn..

En als je al airco hebt hoeveel werk is de inbouw van climate dan nog..?

-D©©©L-

globaal ?  kachelhuis, kabelboom, ECC paneel en interieur sensoren.

Als ik ga graven heb ik nog ergens een complete set van een t5r liggen.

konniekip

Citaat van: timj op 17-07-2013 13:00:40

Nu wordt ik nieuwsgierig..ik heb zelf nl een 96'er met alleen airco maar ik wilde al vanaf het moment dat ik de airco zag meteen climate hebben.
Dus ..stel ik ik een donor heb hoeveel werk/uur zou dat kosten.?
En en stel dat nog meer candidaten die zoiets willen zijn zou dat alleen maar gunstiger zijn misschien om bij elkaar te komen en elkaar te helpen..?

Maar ja...ik bedenk mij dat er dan ook meerdere donoren moeten zijn..

En als je al airco hebt hoeveel werk is de inbouw van climate dan nog..?
veel werk, nieuw kachelhuis, sensoren door de auto plaatsen, nieuwe draadbomen... Ik zou er niet aan beginnen.

henry classic v70

Als de '94-er GLT er nog uitstekend uitziet en de staat van onderhoud is ook verder prima op orde zou ik het er wel voor over hebben. Bedenk je heel goed dat het een flinke klus is die voor een niet 850 kenner zeker niet makkelijk is. Beter zo laten zoals het nu is en een andere knappe 850 (alter II) zoeken die dit soort optie al heeft en bedenk wat je in de toekomst nog meer wil gaan doen > bijv. 17" velgen etc. want dan heb je 5 gaats naven nodig en geen 4 (wat er volgens mij nu onder zit..)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

konniekip

Volgens mij is het nog minder werk je huidige motor over te zetten in een nieuwe alter 2 met CC

jeroen74

Gewoon een auto kopen die aan al je wensen voldoet ;D