Zimmerman/Formel remschijven

Gestart door Jeroentjuh, 17-07-2013 20:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Ik heb even een kort vraagje. Ik ben aan het kijken voor een setje nieuwe remschijven, maar nu zie ik dat zimmermann 2 soorten 302mm sport remschijven levert (302x26), maar weet iemand wat het verschil is?

Kan er verder niet zo veel over vinden. Het enigste verschil wat ik zie is de prijs ;D

snix

Er zijn er zelfs 3 :D

Standaard (normale schijf met  coating)
Sport (geperforeerde schijf met coating)
Formula Z (geperforeerde schijf met hitte behandeling) spec's op http://www.otto-zimmermann.de/en/produkte/formula-z-bremsscheiben.html

Ik heb de sport. Werken heerlijk en nog steeds niet krom... (in tegendeel wat iedereen beweerd)


let op er is een of andere mafkees op internet die ook schijven onder de naam van Zimmermann verkoopt. De pakt echter een schijf, boort daar zelf gaten in en stopt het in een zimmermann doos. Verhalen gaan hier al over rond op het forum, hij verkoopt namelijk ook ceramische remblokken ;) misschien is dat een trigger.

Zorg dus dat je de goede in handen krijgt en dan heb je net als ik geen problemen. :D

Jeroentjuh

Iemand enig idee waar ik in Nederland online 302mm Zimmerman of Formel Sport remschijven kan bestellen?

Jeroentjuh

Citaat van: koen.s op 21-08-2013 21:50:38
Citaat van: Jeroentjuh op 21-08-2013 21:46:07
Iemand enig idee waar ik in Nederland online 302mm Zimmerman of Formel Sport remschijven kan bestellen?

Geen ervaring met deze site, maar hun verkopen wel zimmerman.

http://www.kock-parts.nl/zimmermann/

Zal het bedrijf eens mailen. Setje 302mm Zimmerman Sport Coat Z schijven kost daar 147 euro......

Iemand ervaringen met dit bedrijf?

arjen850

Ik kocht ze toen gewoon bij de brezan Jeroen (wel een wat langere wachttijd) heb ze er na 3 maanden weer afgegooid.. brommen tijdens remmen en krom.. heb ze hier nog altijd liggen, moeten nog eens afgedraaid worden.. maar ik kreeg onder garantie Brembo's geperforeerd, en die bevallen super goed.. ik zou ze laten liggen..

scania164

Koop gewoon lekker orgineel :)
Altijd goed.

arjen850

Citaat van: scania164 op 22-08-2013 09:13:37
Koop gewoon lekker orgineel :)
Altijd goed.

Geloof niet dat dat de vraag was van Jeroentjuh ;) die overigens bij de dealer werkt   ;D

Jeroentjuh

Citaat van: arjen850 op 22-08-2013 06:48:38
Ik kocht ze toen gewoon bij de brezan Jeroen (wel een wat langere wachttijd) heb ze er na 3 maanden weer afgegooid.. brommen tijdens remmen en krom.. heb ze hier nog altijd liggen, moeten nog eens afgedraaid worden.. maar ik kreeg onder garantie Brembo's geperforeerd, en die bevallen super goed.. ik zou ze laten liggen..

Weet je zo wat die Brembo's kosten? Origineel kan altijd nog ;D

T5turbo

Citaat van: arjen850 op 22-08-2013 06:48:38
Ik kocht ze toen gewoon bij de brezan Jeroen (wel een wat langere wachttijd) heb ze er na 3 maanden weer afgegooid.. brommen tijdens remmen en krom.. heb ze hier nog altijd liggen, moeten nog eens afgedraaid worden.. maar ik kreeg onder garantie Brembo's geperforeerd, en die bevallen super goed.. ik zou ze laten liggen..

Dat van het brommen kan ik bevestigen. Is echter bij mij niet altijd. Geen idee hoe dat komt eigenlijk? ???
Heb ze al een poos (geperforeerd) en (nog) niet krom. Remmen prima.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

arjen850

Citaat van: Jeroentjuh op 22-08-2013 10:06:39
Citaat van: arjen850 op 22-08-2013 06:48:38
Ik kocht ze toen gewoon bij de brezan Jeroen (wel een wat langere wachttijd) heb ze er na 3 maanden weer afgegooid.. brommen tijdens remmen en krom.. heb ze hier nog altijd liggen, moeten nog eens afgedraaid worden.. maar ik kreeg onder garantie Brembo's geperforeerd, en die bevallen super goed.. ik zou ze laten liggen..

Weet je zo wat die Brembo's kosten? Origineel kan altijd nog ;D

Ben toen aardig bezig geweest bij de brezan, kreeg ze als garantie op de zimmermans, maar volgens zeggen waren de brembo's aardig duurder.. heb er ferrodo blokken opgezet..

Jeroentjuh

Die Brembo Sport schijven zijn mij idd te duur ;D misschien de Brembo Max schijven, die zijn nog wel betaalbaar voor mij :angel: Iemand hier ervaring mee?

Misha

#11
Citaat van: Jeroentjuh op 22-08-2013 21:49:59
Die Brembo Sport schijven zijn mij idd te duur ;D misschien de Brembo Max schijven, die zijn nog wel betaalbaar voor mij :angel: Iemand hier ervaring mee?
Ja hoor, heb ze drie keer gemonteerd gehad.

Uitstekende schijf, zeker voor het geld. Kan de hitte goed hebben, gaat niet krom en is in alle temperaturen wel ok.
Weinig last van fading, ook bij een paar keer flink remmen.

Zoek er een paar fijne blokjes bij en dat gaat best. Ze maken vanwege de groeven alleen wat geluid bij het remmen maar dat is ook wel weer cewl en wordt na verloop van tijd minder.

Blokken had ik de Mevius / CTF op zitten, doen het goed op alle temperaturen en stoffen weinig maar zijn niet heel goedkoop.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Vandaag de remmen voor maar eens vervangen. Toch maar voor origineel gegaan, hadden nog een mooi setje originele schijven (Ate) en 16inch remblokken liggen die voor een mooi prijsje weg mochten ;D

De oude EBC schijven hebben het toch 109.000km vol gehouden.....