Deurscharnier LV vervangen

Gestart door Marijn Hol, 04-08-2013 11:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Hol

Beste,

Ik heb een volvo 850 station uit '97 in goede conditie.
De middelste scharnier van de deur LV kraakt alleen verschrikkelijk, als je de deur opent of dicht doet hoor en voel je drie een kraak. Olie of andere vloeistoffen helpen niet om dit ter verhelpen.

Is het mogelijk om deze scharnier te vervangen of moet ik dan een tweedehands deur erin gaan zetten?

Waar kan ik zo'n scharnier kopen?

Ik hoor het graag.

volvobug

Dit "middelste scharnier" heet de deurvanger en is bij de dealer te koop, maar ook via diverse onderdelensites. Ook op de sloop zul je gebruikte vinden, maar ja, die hebben als nadeel dat ze al gebruikt zijn. Nieuw ongeveer 25 euro bij de dealer meen ik.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marijn Hol

Is deze deurvanger moeilijk te vervangen? Moet dan de hele deur eruit incl de kabels naar de deur?

Wat voor gereedschappen heb ik hier voor nodig?

Sbv

een portier is er zo uit. Bekabeling zit met 1 stekker vast.

deurvanger loshalen(Torx-40 uit mijn hoofd)
stel/borg boutjes(omgekeerde Torx, E5 ?) van scharnier los halen en dan kan je met 2 man deur er zo uit tillen.

volvobug

Portier hoeft er niet uit. Alleen deurpaneel loshalen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Kapitein Haak

Is de deurvanger kapot of is ie uit de A stijl gebroken?

Ennuh....., zo`n deur pak je er alleen ook best makkelijk uit ;)
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

cornelis-b

Krijg eerder het idee dat de A stijl de boosdoener is en dan wordt het een las klusje. Doe de deur even open en kijk bij de bevestiging van de deurvanger aan de A stijl of er scheurtjes in het metaal zitten rond de bevestiging.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pwassink

Citaat van: Sbv op 05-08-2013 10:34:15
een portier is er zo uit. Bekabeling zit met 1 stekker vast.

deurvanger loshalen(Torx-40 uit mijn hoofd)
stel/borg boutjes(omgekeerde Torx, E5 ?) van scharnier los halen en dan kan je met 2 man deur er zo uit tillen.

Goede tips, maar :

En het is een stuk makkelijker als je EERST het electrieke raam een stukkie opendoet, en een plekje klaarmaakt waar je deurtje kan neerzetten.
Deurtje weegt behoorlijk, dus denk aan je rug en zorg dat "dat plekkie"  niet op 150 meter of een andere verdieping ligt.   :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂