Hoe ziet je navi set-up eruit?

Gestart door Arnie82, 21-07-2013 23:36:12

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Gezien het feit dat er veel verschillende mogelijkheden zijn voor navi (soorten en merken) in de Volvo leek het me wel een goed idee een topic te starten met foto's. Iedereen zal de mening wel delen dat een zuignap niet de meest fraaie optie is maar tussen volledig OEM en een zuignap zit nog een aardig gebied.

Graag dus een overzicht van specs en een foto van de situatie in het dash. Op deze manier kan dit een mooi naslagwerk worden voor mensen om te kijken hoe een optie IRL zal staan in het dash.

Bij deze een aftrap... Originele HU-1205 in een V70 dash.

Alu:

Black walnut:

En ook nog een van de (oude) setup van een Alpine dubbeldin icm een brodit houder voor een iPhone:

Wie volgt?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marc O.

Brodit proclip + TomTom iPhone carkit + iPhone 4S + Navigon. Zal er later vandaag nog een fotootje bij plakken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

fpede

Citaat van: Marc O. op 22-07-2013 08:03:56
Brodit proclip + TomTom iPhone carkit + iPhone 4S + Navigon. Zal er later vandaag nog een fotootje bij plakken.

Ha! Bij mij bijna dezelfde setup! Maar dan een universele zuignap aan de ruit, en stroom via de usb poort van de jvc radio, waardoor muziek en nav-instructies van de 4s over alle speakers gaan!  8)

Ewout Schalkwijk

Schopje naar boven.

Aangezien mijn setup wel werkt maar teveel mijn ogen van de weg afhaalt tijden het rijden met de navi aan.
Ik zoek een degelijke optie die m'n iPhone 5s oplaadt en goed in het zicht zit. Meestal vind ik de roostertjes verbinding niet zo degelijk.

Toch lijkt de 'oude' maniet van Arnie82 de meest voor de hand liggende. Wie weet een mooie beugel Brodit of een ander merk?

Dit heb ik nu:

Bedoeling dat ik een eventuele oplossing in Nederland kan bestellen en over drie weken kan meenemen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Zo heb ik het:

Citaat van: Marc O. op 22-07-2013 08:03:56

TomTom carkit heb ik inmiddels dus vervangen door een carkit van Brodit.

Sbv

voor mij ongeveer zelfde setup

V70geRwin

Losse navigon met zuignap op de ruit gevoed uit de sigaren stekker.
Wil de voeding nog ff via de centerspeaker laten lopen maar houd je flexibel met huurauto's enz.

Ewout Schalkwijk

Zuignap vind ik geen optie. :(

Dan toch maar de oplossing die Marc heeft. Veel meer mogelijkheden zie ik anders ook niet echt. Hoe zit het met de degelijkheid en vooral eventueel kraken van dat plastic?
Is dit een set? Of welke nummers moet ik dan hebben?

Ik heb mijn iPhone gekoppeld aan m'n Motrade ding. Die heeft nog een iPhone 4 plug. Daar zit nu zo'n lelijke witte verloopplug van Apple aan. niet echt fraai dus.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Nee, kraken doet het niet. Althans, niet bij mij. Ik zal eens kijken of ik de nummers ergens terug kan vinden.

Marc O.

Ewout Schalkwijk

Thanx Marc, ik zal er vanavond eens induiken. Nu eerst lekker in de zon klooien.

Ewøut

TonV70R

Ik heb ook een Pro clip in de v70, bevalt erg goed, kraakt niet bij mij.
Gebruik hem enkel voor de telefoon erin te plaatsen.

Als navi heb ik de Alpine Ina W502R (dubbeldin) met een navi computer NVE-N055PS erop aangesloten. Werkt perfect, bediening via touchscreen. Enig nadeel, er zijn geen updates meer van, dus soms toch de telefoon nodig met daarop TomTom .

Zal straks foto's plaatsen
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Snellebaksteen

Bij mij in de D5 zit m'n Windows Lumia gepaird met de Bluetooth Pioneer. Ideaal, navigatie onderbreekt de radio, op de achtergrond draait Flitsnav, ook dat onderbreekt de radio en uiteraard gaat het bellen ook handsfree. Het houdertje komt van de Action en zit met een stukje echte goede klittenband vast. Geen schroven of gaten in mijn interieur!:

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

marrrcel

Brodit Pro clip + -houder voor iPhone + Blaupunkt Chicago headunit . Voor opladen en muziek een kabel. Voor bellen bluetooth. Navigatie via de Blaupunkt. Het enige nadeel is dat je naar beneden moet kijken voor de navigatie. Geen gaten. Kraakt niet. Navi updates van iGo via mini SD-kaart die je uit de headunit kunt halen.

Arnie82

Even een update van mijn eigen set-up... Inmiddels heeft alles plaats gemaakt voor een Parrot Asteroid Smart.

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey