temperatuursensor tbv boordcomputer

Gestart door smitje77, 22-07-2013 19:24:07

Vorige topic - Volgende topic

smitje77

Beste forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een van de jongste gebruikers van dit forum.
Ik bezit sinds ruim een jaar een volvo 850 t5 station uit '96. Er staat nu bijna 370000km op de teller.
Ongeveer bij de 2 ton is er een vialle gas installatie ingezet. Hij loopt als een zonnetje.
Ik heb dankzij dit forum al enkele klusjes kunnen doen, wat mij er toe heeft doen besluiten om mij ook maar eens aan te melden.
Mijn recentste klus was het vervangen van mij dashboardverlichting. Dankzij de foto's van de gebruiker Mehn was deze klus eenvoudig.
Tevens heb ik een boordcomputer in de auto gezet. Ik mis alleen een sensor voor de buitentemperatuur. Er was in een ander topic al te lezen dat deze achter één van de mistlamproosters zou moeten zitten. Ik heb deze sensor niet gevonden. Ook niet een stekker waar een sensor in zou kunnen passen. Zou iemand mij specifieker aan kunnen geven waar deze zou moeten liggen zodat ik deze kan vinden?

Of als blijkt dat ik deze niet heb, of de sensor, of de gehele kabel, zou iemand mij aan deze kunnen helpen?

T5turbo

Zit bij mij aan de linkerkant vlak bij de mistlamp.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

smitje77

ik heb geen mistlampen ::) Maar ik zie er ook niet een stekker oid liggen...

T5turbo

Lees net in een ander topic van je dat je de boordcomputer achteraf hebt ingebouwd.
Dan ben ik bang dat de sensor ook ingebouwd moet worden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

smitje77

;D het staat ook in het verhaaltje hierboven. Ehm, ik had al wel zo'n donkerbruin vermoeden, zou ik dan ook een kabel moeten leggen, en waar moet die dan heen?

T5turbo

Citaat van: smitje77 op 22-07-2013 19:44:22
;D het staat ook in het verhaaltje hierboven. Ehm, ik had al wel zo'n donkerbruin vermoeden, zou ik dan ook een kabel moeten leggen, en waar moet die dan heen?

Waar die heen moet? Daar geef je zelf al antwoordt op.  ;D

fpede

het is niet echt bij de mistlampen,... bij mij zit de kabel tussen het middenste gat & de rooster aan de bestuurderskant dus,...

hier dus:

de connector hangt normaal gezien vast aan een klem, in deze buurt

;)

smitje77

;Dhehe, ik begrijp dat hij dan bij mijn mistlamp moet komen te liggen... Maar waar sluit ik hem dan op aan...
Pff weer dat hele dashboard uitbouwen :eusa_doh: :eusa_shifty:

smitje77

T5turbo

Citaat van: fpede op 22-07-2013 19:54:28
het is niet echt bij de mistlampen,... bij mij zit de kabel tussen het middenste gat & de rooster aan de passagierskant,...

hier dus:

http://users.telenet.be/francispede/foto.JPG

de connector hangt normaal gezien vast aan een klem, in deze buurt

;)

Bij mij zit ie op dezelfde plek, maar aan de bestuurders kant.  :)

fpede

Oeps,.. :D

De warmte speelt zijn parten,..

T5turbo

Citaat van: fpede op 22-07-2013 20:11:51
Oeps,.. :D

Volgens mij maakt het niks uit waar die zit.
Heeft meer te maken met de lengte van de kabel.  ;)

fpede

nja, normaal gezien is die kabel voorbedraad hoor, althans was het bij mijn '96er toch zo,...  ;)

T5turbo

Nog een keer goed zoeken dan maar.

smitje77

Ik heb een kabel gevonden, aan de bestuurderskant een stuk boven het roostertje van de mistlamp. Ik zie een kabel met een stekker, geen sensor.
Dat kan natuurlijk kloppen daar er nog geen boordcomputer in zat. Is zo'n sensor ergens los te krijgen?
En nu ben ik in een ander topic ook aan het typen, niet heel handig :-[, maar nu heb ik een boordcomputer ingebouwd, maar deze slaat niets op. Elke keer als ik de motor opnieuw start zijn alle gegevens weg. Enig idee?