Engine flush

Gestart door dielie850, 23-07-2013 18:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dielie850

Citaat van: razorx op 24-07-2013 00:13:17
Citaat van: Jack v op 23-07-2013 22:21:04
Zou hem 10 min. Laten draaien met zo nu en dan iets verhoogt toertal.
Belasten met die zooi erin vind ik ma niks.
Precies, neem nou gewoon aan wat een vakman zegt. Dat is de manier. Je kan er eindeloos over lullen en wondermiddelen bestaan inderdaad niet, maar een keer of wat flushen op de goede manier doet goed. Valma als middel kan je over discussiëren. Het is een consumenten product. Erg veilig. ;)

Gezien de vraagstelling sla ik de andere aanpak over. Niet beledigend bedoeld. ;)
Dat is ook de reden waarom ik mijn vraag hier zet Yits ;)
Ga het morgen dus zo doen :D

Jack v

Wat ik altijd doe is een 1000km voor de oliewissel een 125ml ATF erdoor kieperen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 24-07-2013 10:52:26
Wat ik altijd doe is een 1000km voor de oliewissel een 125ml ATF erdoor kieperen.
Nog de beste keuze, zeker vlak voor een wissel. Zo verspil je geen olie.

-D©©©L-

Citaat van: Jack v op 24-07-2013 10:52:26
Wat ik altijd doe is een 1000km voor de oliewissel een 125ml ATF erdoor kieperen.

Jep, hier ook.

UserID6342

Eensch !  En je maakt het blok goed schoon ermee.

)()()sT

1000 km? Ik dacht dat je dat vlak voor een wissel "moest" doen.
Nou, dan mik ik er ook eens een doppie in :D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

1000km is goed.
Het blok moet er "even" mee lopen.

Broabander

Met ATF wel idd. Maar met een Forté motorflush zou ik dat niet proberen ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dielie850

Nou het is gelukt maar het heeft wat voeten in de aarde gehad.
Spul er in gedonderd wil de auto starten niks meer daar niet meer aan te krijgen ???
Alles na gekeken maar kon niks vinden zeker een uur gezocht maar niks.
toen Wibo maar gebeld verhaal uitgelegd en zijn toen bij de brandstofpomp uitgekomen.
En inderdaad een klap er op gegeven en hoppa hij liep weer.
Meteen warm laten lopen en de olie gewisseld en merk nu toch wel dat het blok iets soepeler loopt en minder kwalmt :D
Heb vandaag wel een nieuwe Walbro pomp bij ET besteld ;D

peteRRR

Met de Forte motor-flush ( onderhoud,s cleaner ) doe ik het als volgt kiep het in de motor en ga er een 20/30 minuten rustig mee rijden ( dat kan wel )
dan de motorolie eruit laten lopen en filter eraf en nieuw spul er in/op,ready,nooit geen lekkende keringen gehad of wat.

Zeg het nog maar een keer het is een onderhoud,s middel.

Groet.



Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Racingbrick

Er zijn 2 soorten reinigers:

a. op oplosmiddelen gebaseerd, die mogen er maar zeer kort in ( ongev 10-15 minuten ) staat ook op de verpakking, en dan weet je genoeg, waarom? omdat ze de motorolie doodslaan, en de smeerfilm aantasten als het er langer in zit.

b. een reiniger, gebaseerd op ester olie, dat is de beste olie voor smering van componenten, daarom gebruikt men dat in de racerij en denk dan ook aan F1, dat is allemaal ester olie die in de blokken zit.

Beide reinigers kunnen goed werken, maar de eerste geniet niet mijn voorkeur...

peteRRR

#27
Zal eens vragen welk smering,s middel er in de Forte zit,maar er zit een smering,s middel in de flush.

http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Motor-Flush.html

Groet.

Edit:Het is niet bekend welk smering,s middel er in de flush zit.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla