Engine flush

Gestart door dielie850, 23-07-2013 18:58:16

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Ik heb een flesje Engine flush gekocht van Valma.
Kan ik dat nu al er in gooien stukkie rijden de nacht laten staan en morgen weer een stuk rijden en dan verversen?
Of morgen er in gooien stukkie rijden en dan verversen?
De jongens bij de automaterialen zaak zeiden dat ik het gewoon een nacht erin kan laten zitten maar weet niet of de keerringen o.i.d. dat aan kunnen :eusa_think:

thuur

Ik zou de instructies op de verpakking opvolgen.

Gr ;)

peteRRR

Wat zijn de voorschriften van Valma ivm een flush ?
Je kan beter de voorschriften volgen van het product. ;)

Groet.

Edit;zie thuur.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

dielie850

Is in het duits en als ik ergens slecht in ben is het duits ;D

The Demon

Google er eens op dan?

lijkt me dat er wel een ned. instructie voorhanden is.

Groet,
The Demon.

peteRRR

Valma site is ook offline/in de maak en kan het product niet vinden.

Toch beter de voorschriften volgen met een vertaalmachine dan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

dielie850

Heb zojuist met mn pa gekeken die kan een aardig woordje over de grens :D
Ik moet het dus in een warme motor kieperen 10 tot 15 minuten stationair laten lopen of paar km rijden en dan verversen ;D
Dan ga ik dat morgen maar eens doen kijken wat het resultaat is anders gaan we toch maar es een afspraak voor een retour Maastrich maken ;D

Jack v

Zou hem 10 min. Laten draaien met zo nu en dan iets verhoogt toertal.
Belasten met die zooi erin vind ik ma niks.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Stationair toerental is "zwaarder" belasten dan zeer rustig rijden.

Ikzelf (persoonlijke mening) zou gewoon zeer rustig rijden, maar wel al met een WARME motor beginnen (en dat is olie boven de 60graden).
Daarna direct filter en olie vervangen na het langdurig laten uitlekken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Turbobiker

Citaat van: NinaPaul op 23-07-2013 22:28:22
Stationair toerental is "zwaarder" belasten dan zeer rustig rijden.

Nu haal je wat dingen door elkaar. Drukken lopen echt hoger op bij belasting en vloeistoffen worden dan dus echt verder door het systeem geperst.
De Tussenpaus

Ludo

Hou ook even in het achterhoofd, dat wondermiddelen niet bestaan.

NinaPaul

Het gaat hier om de eigenschappen van het middel icm de olie. Stationair is de smering altijd al magerder. Dus met een goedje dat olieresidu moet weghalen nog minder.

Buiten dat komen de onderdelen minder op temperatuur en zal het moeilijker zijn voor het middel om olieresidu in te kapselen.

Maar eenieder moet het doen naar zijn/haar goeddunken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dielie850

Oke ik had van Wibo begrepen dat ik hem wel even op zijn staart kan trappen met het spul erin dat het goed door het blok spoelt :eusa_think:
Ik weet dat wondermiddelen niet bestaan maar ik wil het gewoon proberen lukt het niet dan heb ik in ieder geval wel mn olie ververst ;D
Ik denk dat ik de optie van Jack ga doen stationair met af en toe een hoger toerental ;)
We gaan het zien ;D

Hans Duiven

razorx

Citaat van: Jack v op 23-07-2013 22:21:04
Zou hem 10 min. Laten draaien met zo nu en dan iets verhoogt toertal.
Belasten met die zooi erin vind ik ma niks.
Precies, neem nou gewoon aan wat een vakman zegt. Dat is de manier. Je kan er eindeloos over lullen en wondermiddelen bestaan inderdaad niet, maar een keer of wat flushen op de goede manier doet goed. Valma als middel kan je over discussiëren. Het is een consumenten product. Erg veilig. ;)

Gezien de vraagstelling sla ik de andere aanpak over. Niet beledigend bedoeld. ;)