handrem vraagje

Gestart door Jack v, 24-07-2013 17:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Ik heb de Dop-er van Douwe hier.
Deze is afgekeurd op oa de handrem.
Na opstellen remt ie goed en zijn beide wielen vast. Zowel voor als achteruit.
Dan laat je de rem los en trekt hem weer aan.
Dan kan ik beide wielen weer draaien dus weer opspannen tot de wielen vast staan.
Lossen en weer vast resulteerd in hetzelfde verhaal.

Remschoenen of kabels??
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

-D©©©L-

Jack v

Ok trek ik de trommels er weleens af. :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

snix

Ik heb gemerkt dat het de kunst is om de stelschroef in de trommel zo strak mogelijk te zetten en daarna de stelschroef bij de hendel iets bij te stellen.

Bij mij was het geval dat nieuwe kabels iets op rekken of dat nieuwe remschoen iets moest zetten dat ik 3 keer strakker moest stellen. De aanhouder wint ;)

Nieuwe kabels  en blokken resulteert mij bij in de handrem twee klikjes aan trekken. Auto niet meer van de plek te krijgen. Los alles draait helemaal vrij.

Volvo850Luxury

Citaat van: snix op 29-07-2013 15:09:52
Ik heb gemerkt dat het de kunst is om de stelschroef in de trommel zo strak mogelijk te zetten en daarna de stelschroef bij de hendel iets bij te stellen.

Bij mij was het geval dat nieuwe kabels iets op rekken of dat nieuwe remschoen iets moest zetten dat ik 3 keer strakker moest stellen. De aanhouder wint ;)

Nieuwe kabels  en blokken resulteert mij bij in de handrem twee klikjes aan trekken. Auto niet meer van de plek te krijgen. Los alles draait helemaal vrij.
Bedankt voor de tip, moet m'n handrem ook nog even verstellen ( staat helemaal slap ).

Volvo850Luxury

Nogmaals bedankt voor de tip, heb hem alleen bij de handrem strakker hoeven draaien, nu staat die weer knetterstrak.

snix

Geen dank.

Als je de max eruit wil halen moet je hem helemaal terugstellen bij de handrem. In het wiel hem zo strak mogelijk zetten en vervolgens het laatste stukje bij de handrem weer opstellen.

Vorige week ook bij Sven weer nieuwe kabels gemonteerd. (het was 30 graden en we hadden niets beters te doen ;) ) Ook hij hoeft zijn auto in de ochtend niet meer van de straat te plukken.

myhobby

Even een vraagje over het stellen in de trommel. Blokken strakker is kartelwiel boven of onder duwen ? (Heb mijn schijf er inmiddels weer op zitten, vandaar deze vraag ;-) )

Alvast bedankt

kulk

Wieltje naar boven duwen ;)

myhobby