Banaan: 850 handbak naar automaat ombouwen

Gestart door Sbv, 25-07-2013 11:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

triton

He Sander , wil de mijne er wel naast zetten maar dan moet jou handbak erbij mij in.
Gewoon swappen dus.......
Professioneel raddraaier

Sbv

Citaat van: triton op 25-07-2013 23:42:53
He Sander , wil de mijne er wel naast zetten maar dan moet jou handbak erbij mij in.
Gewoon swappen dus.......

Als je dat wilt Andre dan kan dat hoor. Ik hou een bak etc over.
Binnenkort maar eens samen over denken

triton

Kan geregeld worden Sander, heb nu al bijna 4 jaar en 50.000 kilometer een probleemloze GROENE auto zonder lampje en wil eigenlijk een handbak...........
Professioneel raddraaier

triton

Kunnen swappen bij mij op de zaak maar moeten wel rekening houden met de vloeistoffen.
Heftruck als brug en verder hebben we alles om beiden rijdend weer weg te gaan.
Professioneel raddraaier

KIM

Citaat van: Sbv op 25-07-2013 23:23:28
Remolie potje is een goede, helemaal niet aan gedacht.

Daar kom je toch vrij vlot achter, zo is mijn ervaring  :eusa_whistle:

mehn

Citaat van: Sbv op 25-07-2013 23:23:28
ECU voor T-5R automaat wordt nog zoeken, misschien dan maar van een T-5 en even langs Rica naar afloop

Vraag vooraf even bij RICA of ze dan tegenwoordig wel afwijkende software hebben voor AT auto's. Voorheen vonden ze dat niet nodig dus dan schiet je er niets mee op.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

Heb na het veranderen van tunnel in de auto die trillingsdemper achterwege gelaten, ik merk 0 verschil.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

herbe777

Citaat van: NinaPaul op 26-07-2013 09:28:40
Heb na het veranderen van tunnel in de auto die trillingsdemper achterwege gelaten, ik merk 0 verschil.

Ik heb vorige week mijn R voorzien van een automaat ipv een handbak. Ik heb de trillingsdemper wel vervangen. Gewoon omdat het kon. Maar ik vraag me echt af waarom dat ding er zit.
Ik kan nu wel minder spulletjes in mijn bakje kwijt. Haha.
Auto doet het trouwens prima. Alleen de automaat bonkt ligt bij het overschakelen naar de 3e versnelling.

Sbv

heb je ook juiste motor ecu erbij gedaan voor een automaat ?

Bak voorzien van verse olie incl koppelomvormer ?

herbe777

Citaat van: Sbv op 03-10-2013 06:57:14
heb je ook juiste motor ecu erbij gedaan voor een automaat ?

Bak voorzien van verse olie incl koppelomvormer ?
Jep, verse olie en ik heb de ecu`s van de donor gebruikt.

grijzev70tdi

Die trillingsdemper in de middenconsole heb ik nog wel van de T-5R. Als je er belang bij heb laat maar weten. Anders gaat ie weg';)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 14-10-2013 00:42:55
Die trillingsdemper in de middenconsole heb ik nog wel van de T-5R. Als je er belang bij heb laat maar weten. Anders gaat ie weg';)
thnx die heb ik al liggen.

Ik zou nog:
ecu motor T-5R met automaat
goede pnpschakelaar
goede olieslangen tussen automaat en oliekoeler

Taranis

Die slangen en PNP schakelaar zou ik zelf gewoon nieuw halen. Tweedehands is 't ook maar afwachten in welke staat ze zijn.

Sbv

Citaat van: Taranis op 14-10-2013 08:03:11
Die slangen en PNP schakelaar zou ik zelf gewoon nieuw halen. Tweedehands is 't ook maar afwachten in welke staat ze zijn.
Was ook plan. Ecu zoek ik wel, maar misschien gelijk een aangepaste daar ik nog een 16T turbo heb liggen en er reeds witte injectoren in heb zitten

KIM

Slangen kun je ook laten maken bij een hydrauliekbedrijf. De stalen aansluitingen mankeert meestal niets aan.
Die oplossing zal aanmerkelijk goedkoper zijn dan de slangen van Volvo.

PNP, zoals Ronald zegt: Nieuw halen. Ik lees te vaak dat ze defect gaan.