krijg er geen gas meer in. LPI-installatie -- OPGELOST--

Gestart door herbe777, 25-07-2013 18:27:17

Vorige topic - Volgende topic

herbe777

Beste forummers, vanmorgen heerlijk vertrokken voor een rit naar Zuid-Frankrijk. 2maal gas getankt. Maar toen ik voor de 3e maal aan de pomp stond, kreeg ik er maar een liter in. En hij was toch echt leeg.
Ik heb de laatste maal tanken wel vrij lang de knop vastgehouden. Ik heb de vulslang op de tank al een keer los gehad. Deze slang is voor mijn gevoel het enige wat is vul bij het tanken.  Kan het zijn dat de 80% klep blijft hangen?  Zo ja, hoe verhelp ik dit?  
Weten jullie evt andere oplossingen?

)()()sT

Morgenvroeg nog eens proberen? Ik heb bij zomerwarmte ook eens staan kloten dat er niks inging.
Succes!

-D©©©L-

Je kan proberen om wat druk uit het systeem te laten door 1 van de nippels aan de drukregelaar los te draaien en de leidingen leeg te laten lopen.

herbe777

Bedankt voor de tips. Ik ga morgen eens wat slangen leeg laten lopen. En dan nog eens proberen.

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

herbe777

Citaat van: Wout309t op 25-07-2013 20:12:27
Wel ff je peuk uitmaken.. ;)

Haha. Ja heb ik gedaan.

Marco, ik heb nu 3 slangen op de tank losgekoppeld. De grote vulslang en de twee dunne hogedrukslangetjes. Is dat voldoende?

mehn

Marco had het over de slangen op de drukregelaar, die zit onder de motorkap.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

herbe777

Citaat van: mehn op 25-07-2013 20:28:05
Je hebt gelijk. Maar ik had de deksel al los. En die slangen praten toch wel met elkaar zeker?

Ludo

Citaat van: herbe777 op 25-07-2013 20:31:37
Je hebt gelijk. Maar ik had de deksel al los. En die slangen praten toch wel met elkaar zeker?

Als de druk eraf kan is je vraag overbodig.

herbe777

Citaat van: Ludo op 25-07-2013 21:20:17
Citaat van: herbe777 op 25-07-2013 20:31:37

Als de druk eraf kan is je vraag overbodig.

Ok, de druk is er nu af. De camping in rep en roer. Haha. Er hangt een gaslucht. Ik ga morgen eens tanken.
Heb de zekeringen ook verwijderd. Stel dat ik er morgen nog geen gas in krijg. Wat dan te doen? Volgens mij is het een mechanische kwestie. Of kan er ook nog een electrische beveiliging tussen zitten?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

StefanCJ

Iemand toevallig een foto met welk ding en waar je aan moet draaien? Altijd handig om even te weten voor het geval
dat.

herbe777

Vandaag mijn tankje weer geheel afgevuld met GPL.  :)
Heb de hogedrukleidingen even leeg laten lopen. En er ging weer gas in.
Had nog een afdichting op de tank gevonden. Deze ook even losgedraaid. Ik kan je afraden dit ook te doen. Dit is een plugje, sleutel 15, die op de zelfde koppeling zit als de vulslang, maar dan aan de andere kant. Blijf hier van af :eusa_whistle:

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 25-07-2013 22:41:44
Iemand toevallig een foto met welk ding en waar je aan moet draaien? Altijd handig om even te weten voor het geval
dat.

Linksboven bij de distributiekap zit het koppelblok. Daar kun je met een ringsleutel voorzichtig de druk aflaten.

Mooi dat het is opgelost!!

StefanCJ

Bovenste of onderste slang? Accu eraf neem ik aan?