kachel blijft koud, en lekkage aan bijrijderskant??

Gestart door dinky, 26-07-2013 12:58:06

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,

gisteren avond reden we naar huis is een lekkere regenbui, totdat mijn vrouw zei mijn voeten worden nat. ik dus de verwarming aan op 22graden maar er bleef koude lucht komen(ramen beslaan), ik de verwarming op de warmste stand gezet en toen kwam er wel warme lucht. dus van eens gecontroleerd waar het water vanddan kon komen maar kan niets vinden alle slangen zijn open, bij de kachelradiateur is het ook droog. nu heb ik de kachel zelf nog niet gecheckt maar wat kan dit zijn???? ik dacht zelf miss aan lekke voorruit.

met vriendelijke groet
Anné

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Jean-Paul

of je kachelradiateur is lek. Is het echt water of koelvloeistof?
Je kan ook even je afvoer controleren in de parafaan, daar zitten twee afvoergaten in om het water af te voeren.

dinky

heb inderdaad de slangen gecontroleerd, deze waren open. het lijkt net of het komt uit de kachel motor maar waar kan dit vandaan komen? dit kan toch niet regel recht bij de kachelmotor naar binnen gaan en dan nog de verwarming deze doet het ineens slecht alleen op de warmste stand komt er warme lucht alle andere standen gewoon koud hoe zou dit kunnen. anders zou ik eens bij een dealer langs moeten en nalaten kijken.

Groet
Anné

Jean-Paul

ik denk dan toch je kachelradiateur, ik had namelijk hetzelfde euvel. Het is vrij eenvoudig om dat te controleren, kwestie van paar schroefjes losdraaien en 15 min van je tijd. Het vervangen kost je een klein uurtje.

zie o.a. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64644.0.html

mehn

Citaat van: dinky op 26-07-2013 23:19:14
het lijkt net of het komt uit de kachel motor maar waar kan dit vandaan komen? dit kan toch niet regel recht bij de kachelmotor naar binnen gaan

Als het zo hard regent dat er zoveel water op parafaan terecht komt dat de beide afvoerslangen het niet geregeld krijgen zou het kunnen zijn dat het water onder de parafaan terecht komt. Als je dan geen interieurfilter hebt zou het kunnen dat het water naar binnen loopt door het gat waar de fan de buitenlucht vandaan krijgt.

Veel als/dan maar in theorie zou het kunnen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dinky

ik had hier al naar gekeken, en waar de kachelradiateur zit is het droog. nu moet ik zeggen dat ik 3 a 4 maand gelden een nieuwe voorruit in gekregen heb bij carglas, nu denk ik zelf dat de voorruit niet goed dicht is.
met autowassen is er niks aan de hand maar dan staat de auto stil, misschien door de rijwind dat er dan water ergens langs komt.
Groet
Anné