Raam niet open hoe te maken?

Gestart door Volvo850Luxury, 29-07-2013 22:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Volvo850Luxury

Idd, heb trouwens de hele middentunnel los gehaald zodat het makkelijker ging en dan heb ik die ervaring ook weer.

Alleen kreeg ik de middenconsole niet omhoog omdat ik de schakelpook er niet af kreeg.
Hoe zit de schakelpook eigenlijk vast bij een Volvo, want bij al mijn autos kon ik er gewoon aan draaien want er zat schoefdraad op.
Maar deze zit dus muurvast.

UserID6342

Schakelpook hoeft er ook totaal niet vanaf hoor, niet bij een automaat en niet bij een handbak.  Pook zit gewoon geklemd maar kan erg vast zitten.

jeroen74

Was het niet zo die pookknop voor eenmalige bevestiging is? En dat als hem eraf hebt, een nieuwe moet monteren?

T5turbo

Dat dacht ik ook ja. Was bij mij in ieder geval zo.
Feit blijft dat wat Dirk zegt. Hoeft er niet af om er bij te kunnen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

UserID6342

Pookknoppen kun je gewoon vervangen, staan zat beschrijvingen voor zowel de handbakken als de automaat hier op het forum.

Volvo850Luxury

Citaat van: Dirk342 op 11-08-2013 06:57:52
Schakelpook hoeft er ook totaal niet vanaf hoor, niet bij een automaat en niet bij een handbak.  Pook zit gewoon geklemd maar kan erg vast zitten.
Hoefde er niet vanaf nee, maar ik wou eigenlijk de hele tunnel eruit halen en dan moest de pook er wel af.
Ik wou de tunnel er helemaal af hebben zodat ik alle ruimte had en alles even goed kon bekijken.
Maar omdat de pook er niet af ging kon ik de tunnel maar een stuk omhoog tillen, maar ik kwam er bij dus het is allemaal goed gekomen.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

jeroen74

Ik vermoed dat je het hebt over de pookhoes...? Als je alle schroefjes los hebt, kun je het gehele ding optillen en wat naar achteren doen om hem over de pook heen te krijgen. Ik heb het ding er zelf ook een keer of wat af gehad, en die pook hoeft echt niet los. En pookknop zelf zeker niet.

Volvo850Luxury

Citaat van: grijzev70tdi op 11-08-2013 14:31:13
Pookhoes loshalen
Zat vasgelijmd, durfde hem niet los te trekken.

jeroen74

Veelvoorkomend euvel dat de piefjes op die plastic bevestigingsring afbreken... zo ook bij mijn auto. Moet dat toch eens repararen na al die jaren... :eusa_think:

T5turbo

Citaat van: Dirk342 op 11-08-2013 13:11:19
Pookknoppen kun je gewoon vervangen, staan zat beschrijvingen voor zowel de handbakken als de automaat hier op het forum.

Door de oude te slopen. En dat was zijn vraag volgens mij?
Ach, het werkt allemaal weer en de pook kon blijven zitten.  ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Volvo850Luxury

Inderdaad, het heeft even wat werk gekost maar ben nu ook een ervaring rijker.
Had nog geen ervaring met panelen/electra etc verwijderen en maken.
Ben ook blij dat ik het hele console heb losgehaald, want daar kan je ook weer van alles van leren.
Nu weet ik ook dat er een lampje in de asbak zit ( bij mijn vorige volvo deed die het ook niet ) dus dacht dat het normaal was.
Maar ik kon geen sensor vinden voor aan en uit voor de asbak.
Brand dat lampje gewoon altijd als het contact op aan staat?

Bedankt alvast.

jeroen74

Nee, brandt met de instrumenten/knoppen-verlichting. Achterin de console zit ook een lampje wat de asbak achter en het opbergvakje verlicht 8)

De verlichting van de ruitenschakelaars brandt wel altijd; blijkbaar vonden ze een extra draadje teveel werk of zo.