Varieerend toerental

Gestart door koengraafland, 09-11-2004 20:35:29

Vorige topic - Volgende topic

koengraafland

Bij mijn 2.5 20V uit November 95 merk ik dat het stationair toerental soms even op en neer gaat. Dit gebeurt als ik afrem en de koppeling intrap. Het zakt dan even iets terug voordat het zich weer stabiliseert op een normale waarde. Het lijkt erop dat het erger is wanneer de motor koud is dan wanneer hij warm is. Hij heeft er zowelop gas en benzine last van. Het gasklephuis is al gereinigd, dat gaf wel wat verbetering maar het is niet helemaal over. Iemand een idee ?

Jeroentjuh

Maak je gasklep en StationaitToerenKlep eens schoon, zal daarna veel mooier lopen....

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 09-11-2004 20:57:52
Maak je gasklep en StationaitToerenKlep eens schoon, zal daarna veel mooier lopen....

Yep. En als dat niet werkt moet je de vacuumslangen nalopen. Vooral die van de carterontluchting en de 'knie-tjes' willen nog wel eens vulcaniseren/scheuren/poreus worden etc. Vervangen is de enige optie.

Gr 8)

koengraafland

Gasklephuis is al schoon gemaakt, maar wat kan je precies schoonmaken aan de stationair toerental klep ?

Oele

In de stationair regelklep zit een "klep" deze klep wordt door een magneetspoeltje open en dicht gezet afhankelijk van de aansturing.

Doordat de meeste 850's nogal wat km's gelopen hebben en wordt er nogal wat rommel door de carteronluchting richting het gasklephuis en stationionair klep geblazen, aanslag van olie etc zorgt er zodanig voor dat het "klepje" niet meer zo soepel open en dicht gaat en blijft ie dus hangen met als gevolg en langszaam teruglopend toerental.

Bij het schoonmaken met injectiereiniger of een andere ontvetter kun je die aanslag weghalen, let op spoeltje mag niet nat worden, stekker omhoog laten wijzen anders gaat ie kapot.

Duidelijk?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD