olielekkage infrankrijk help

Gestart door Wimpelman, 02-08-2013 12:26:42

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Beste mensen
UK had wat lekkage via waarsch de keerring tussen motor enbak. Dacht dit name vakantie op the gain lessen. Rich due met caravan naar frrijk gereden. Verbruik/lekkage I nu dramatis h'ca 1 l op 150 km. Vraag is nu, terug rijden met caravan of her Laten repareren of  traileren of anwb?
Wide heart evt suggesti? Nu ca600 km van huis thanks wim

volvobug

Als het idd keerring motor-bak is kun je dat beter hier laten oplossen mbv bijv. Dennis850estate, scheelt je een hoop centen.
600 km is 4 liter, dat is nog te overzien (afgezien van de milieuschade  :eusa_think:). Het is dus een optie om zelf naar huis te rijden en iedere 100 km even peilen en bijvullen.
tenzij je een verzekering hebt (of ANWB) die kosteloos (en snel) repatrieert.

Vraagje: wat is met je Nederlands schrift aan de hand?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thuur

Mijn suggestie: Zet je autocorrect aub uit.

Gr :eusa_hand:

elmarconi

Citaat van: thuur op 02-08-2013 12:51:02
Mijn suggestie: Zet je autocorrect aub uit.

De taal op NL helpt ook al aardig...

<edit> titel fix...

PS:
met een verhoogde carterdruk wordt het er sneller uitgeperst?
Als je peilt bij warme motor peil je sowieso te laag. Ik zou bijvullen tot iets meer dan het minimum-streepje.
--
Autogas Inside . . .

Wimpelman

Dank' mannen. Taal stond idd niet goed.en getypt op een mickey mouse tablet in de zon. Dus carter druk is hoger bij een hogerebelasting? Laatste vraag: goede of goedkope olie?

elmarconi

Citaat van: Wimpelman op 06-08-2013 17:26:14
Dank' mannen. Taal stond idd niet goed.en getypt op een mickey mouse tablet in de zon.

• Dus carter druk is hoger bij een hogere belasting?
  • Laatste vraag: goede of goedkope olie?

1; weet het niet 100% zeker maar vermoed van wel.

2: De goede goedkope olie. Action kwaliteit is goed. In Frankrijk heb je zat Lidl's, die hebben ook goedkope olie.
--
Autogas Inside . . .

pwberg

Citaat van: Wouter1973 op 07-08-2013 21:25:07
Citaat van: elmarconi op 06-08-2013 21:47:33
2: De goede goedkope olie. Action kwaliteit is goed. In Frankrijk heb je zat Lidl's, die hebben ook goedkope olie.
Oei. Dit levert geheid kritische reacties op. Als een goed werkende carterventilatie je lief is (en je hebt graag dat je keerringen hun taak goed uitvoeren) zou ik toch even ietsjes meer investeren....

Gebaseerd op?

Zolang de olie een SF/CD codering heeft zit je m.i. redelijk veilig. Zeker als het enkel voor de terugreis is.

CiteerSF: Motorolie voor benzinemotoren (S)  met verder verbeterde eigenschappen tegen slijtage, oxydatie, roestvorming , drab- en lakvormige afzettingen en met verbeterde oxydatie-stabiliteit.

CiteerCD : Motorolie voor dieselmotor (C) voor zwaar belaste dieselmotoren, snel draaiend en met hoge gemiddeld effectieve drukken geleverd door drukvulling (=turbo), sterk detergent en dispergent en beschermen afdoend tegen slijtage en corrosie
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Wouter1973

Ik had het bericht al verwijderd, omdat ik na nog eens goed lezen inderdaad begreep dat de olie puur bedoeld is om mee thuis te komen. Dat is "zo goedkoop mogelijk" een mooi criterium, als je verwacht wel enkele liters te verliezen.

pwberg

Citaat van: Wouter1973 op 07-08-2013 22:22:04
Ik had het bericht al verwijderd, omdat ik na nog eens goed lezen inderdaad begreep dat de olie puur bedoeld is om mee thuis te komen. Dat is "zo goedkoop mogelijk" een mooi criterium, als je verwacht wel enkele liters te verliezen.

;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

volvobug

Citaat van: pwberg op 07-08-2013 22:26:27

;)
Dan nog kan ik er lichtelijk om lachen, ik rij al 200K+ km met goedkope olie, die van de Action dus. Geloof niet dat mijn carterventilatie of keerringen er last van hebben. En mijn portemonnee al helemaal niet  8)

thuur

Citaat van: volvobug op 07-08-2013 22:38:07

;)
Dan nog kan ik er lichtelijk om lachen, ik rij al 200K+ km met goedkope olie, die van de Action dus. Geloof niet dat mijn carterventilatie of keerringen er last van hebben. En mijn portemonnee al helemaal niet  8)

1 Zwaluw maakt nog geen zomer en Volvo heeft onwijze marges in de blokken zitten. Ik heb al zwarte sludge uit een Action-olie-850 mogen plukken..

Gr :-X

twotone

Citaat van: thuur op 08-08-2013 02:51:25

;)

1 Zwaluw maakt nog geen zomer en Volvo heeft onwijze marges in de blokken zitten. Ik heb al zwarte sludge uit een Action-olie-850 mogen plukken..

Gr :-X

1 van de redenen dat ik eigenlijk altijd Kroon-oil erin mik, gerenommeerd merk wat zich tegenover mij bewezen heeft :)
Echter, als het er met flinke haast uit loopt zou ook ik er goedkope (maar 'goede') olie in gooien, omdat de kosten anders niet te overzien zijn ;D

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Wouter1973

;)
Dan nog kan ik er lichtelijk om lachen, ik rij al 200K+ km met goedkope olie, die van de Action dus. Geloof niet dat mijn carterventilatie of keerringen er last van hebben. En mijn portemonnee al helemaal niet  8)
Als je carterventilatie en keerringen er écht geen last van hebben verlies je weinig olie, en zul je met een litertje olie per jaar goed vooruit kunnen. Of dat nu zulk groot effect in je portemonnee heeft -we hebben het dan over enkele euro's op jaarbasis- vraag ik me af... :eusa_think:

volvobug

Ik zal het nog erger maken, ik wissel de olie (pas) om de 45K a 50K km. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor, de grote oliediscussie of zoiets.
Ik stel mijn blok als het overleden is graag ter beschikking van de wetenschap  ;)

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 08-08-2013 22:05:24
Ik zal het nog erger maken, ik wissel de olie (pas) om de 45K a 50K km. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor, de grote oliediscussie of zoiets.
Ik stel mijn blok als het overleden is graag ter beschikking van de wetenschap  ;)
Dat is op zich niet zo indrukwekkend volgens mij, zeker niet als je op lpg rijdt. Maar een echt gigantische besparing levert het niet op toch? We hebben het, als je blok niet lekt en als je weinig wisselt, over enkele euro's besparing ten opzichte van een A-merk.