B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Spannend hoor, succes!

MarcoV

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70R^2

Kop zit erop hoorde ik zojuist, ik vertrek er op dit moment heen om de details af te ronden..

Zou er vanavond/vannacht gestart kunnen worden  ???  :D

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 24-03-2015 18:30:23
Kop zit erop hoorde ik zojuist, ik vertrek er op dit moment heen om de details af te ronden..

Zou er vanavond/vannacht gestart kunnen worden  ???  :D

Lets hope ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Ik ben benieuwd. Succes, Adriaan!

)()()sT

Succes! Ondanks alle (borrelpraat)perikelen is dit de kracht van dit forum: de hulp van mede-forummers!  :eusa_clap:

Tom850

Is er al witte rook?😆

mafvanvolvo

Lijkt wel sinterklaasavond,vol verwachting klopt ons hart,succes met het verdere verloop van de restauratie van Boukes Doppie.

Groeten Ted.

Bouke

Net thuis de kop zit er op , nokkenassen zitten en de kleppendeksel zit,de distributie zit maar moet nog gesteld worden , inlaat spruitstuk met etm zit, thermostaathuis met nieuwe temperatuursensor zit. Vooral veel werk ging in het schoonmaken  van de delen die op elkaar moesten, lees vetvrij maken.
Naast Jelmar waren Adriaan en Therrie er ook dat was wel nodig en handig.
Morgenavond verder.

cornelis-b

Hoop werk verzet zo te lezen en nu hopen dat hij morgen weer loopt, aan de hulp zal het niet liggen :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Klinkt goed allemaal Bouke.
Hopelijk morgen een fijn lopende auto weer.

Succes

Marc O.

Super, al die hulp!  :eusa_clap: Hopelijk vandaag afronden en weer rijden met doppie  :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

RoelNL

Nog heel even vol houden en vanavond weer lekker rijden met groen.

Maak je wel een filmpje van de start?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Bouke

Nieuws van het front ;D
Gisteren middag ben ik met Jelmar gestart met de opbouw van de motor. We zijn vooral eerst begonnen met de oppervlaktes die tegen elkaar moeten grondig te ontvetten  en de boutgaten droog te blazen. De boutegaten heb ik daarna nog met een bout waar ik een spiraal in  heb geslepen met een slijptol door de gaten te draaien zodat alles er uit werd geschraapt.

Gelijk het themostaathuis meteen gemonteerd met nieuwe temperatuursensor

Daarna de koppakking er op na gecontroleerd te hebben of het heel is en goed er op kwam

Dan de nieuwe kopbouten schoonmaken en met motorolie insmeren

Vervolgens de bouten er in en volgens het schema vast gezet volgens de aangegeven normen

Dan mogen de stoters met olie er op er in

Ondertussen zijn Adriaan en Theirry er ook bij gekomen voor assistentie

Dan vloeibare pakking er op

Deksel kan er op

(

Tot hier het verslag van gisteravond ;D

leons850

Lekker bezig geweest heren!  :eusa_clap:

En die snapon momentsleutel van Jelmar.  :eusa_drool:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein