B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Moet je aan KIM vragen die heeft mijn kat op alle fronten gemeten ;)

KIM

Op vollast loopt de motor in open loop. Als je wilt weten wat de AFR is, kan dat alleen met een widebandsensor.

maartendeb

Die wideband sensor zit er bij Bouke in. Je kunt de lambda waarde ervan uitlezen met Vida/DiCE, of dat in open loop ook kan heb ik zelf echter nooit geprobeerd :eusa_think:

KIM

De achterste (waar dit verhaal over gaat) is nooit een widebandsensor. Maar altijd een sprongsensor.
Ik betwijfel of de voorste een widebandsensor is; daarvoor zou ik eens in VIDA moeten kijken. Een lambdawaarde kan het systeem in closed loop met een sprongsensor ook geven. In closed loop lukt dat niet.
De widebandsensor, indien toegepast, wordt zelden gebruikt om de AFR voor het systeem te bepalen. Reden van toepassing is de hoge meetsnelheid van de sensor; die stelt fabrikanten in staat om zelfs cilinderselectief de mengselregeling aan te passen.

Bouke

Ik kreeg net nog een appje van Obbe , met de vraag of het lampje nog steeds uit was en zo niet kan ik altijd kontakt op nemen. Toch netjes vind ik. Ik ga er nu eerst maar van genieten en wennen ;D

maartendeb

Citaat van: KIM op 30-01-2014 23:37:43
De achterste (waar dit verhaal over gaat) is nooit een widebandsensor. Maar altijd een sprongsensor.
Ik betwijfel of de voorste een widebandsensor is; daarvoor zou ik eens in VIDA moeten kijken. Een lambdawaarde kan het systeem in closed loop met een sprongsensor ook geven. In closed loop lukt dat niet.
De widebandsensor, indien toegepast, wordt zelden gebruikt om de AFR voor het systeem te bepalen. Reden van toepassing is de hoge meetsnelheid van de sensor; die stelt fabrikanten in staat om zelfs cilinderselectief de mengselregeling aan te passen.

Ahh Ik doelde eigenlijk op de opmerking van Chris, over lambda meten na chippen. De 99-00 modellen hebben een uitvoering van de LSU-4.21 voorin zitten, de LS7070 is die met lange kabel, LS7038 met korte.

StefanCJ

Inderdaad netjes Bouke. Ik was al eventjes wat ongerust omdat ook ik Volvotune heb aangeraden. Gelukkig is het lampje uit (eventjes afkloppen nog) en bevalt de tuning.

Ik weet overigens niet de exacte cijfers van mijn tuning maar ik geloof het allemaal wel, het gaat om het gevoel, je ervaring en mening blijven uiteindelijk persoonlijk. De een vind het weer te soft, de ander vind het er weer te 'hard' inkomen etc. Ik ben blij dat als ik vol gas geef ik hard vooruit ga zonder dat mijn nek afbreekt  ;D.

:D

Taranis

Zolang de rugleuning van je stoel niet afbreekt, is de tuning te mild.

:evil:

Sbv

Citaat van: Taranis op 31-01-2014 11:15:35
Zolang de rugleuning van je stoel niet afbreekt, is de tuning te mild.

:evil:
die breekt bij jouw ook niet af. Zo stevig is de tuning dus ook weer niet. toch maar eens de stage 3 erin(versie met de handbak)

Taranis

Bij de XC70 ging de rugleuning van de bijrijder een tikkie achterover als je als berijder op de kickdown ging staan. Pa's XC60 heeft hetzelfde maar dan bij de bestuurdersstoel.

Mijn V70 is gewoon nog te onervaren en maagdelijk :angel:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 31-01-2014 11:20:01
Bij de XC70 ging de rugleuning van de bijrijder een tikkie achterover als je als berijder op de kickdown ging staan. Pa's XC60 heeft hetzelfde maar dan bij de bestuurdersstoel.

Dat is de optionele 'experience line'. Best een zeldzaam pakket. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-01-2014 17:24:37
Citaat van: Taranis op 31-01-2014 11:20:01

Dat is de optionele 'experience line'. Best een zeldzaam pakket. :eusa_whistle:

Geweldig  ;D ;D

R. Verweij

Hey Bouke, kan de gemeente al komen om de klinkers opnieuw te leggen??  :eusa_whistle: :eusa_whistle: Bevalt de upgrade?? 8) 8)

Bouke

Citaat van: R. Verweij op 01-02-2014 09:36:03
Hey Bouke, kan de gemeente al komen om de klinkers opnieuw te leggen??  :eusa_whistle: :eusa_whistle: Bevalt de upgrade?? 8) 8)
Ja bevalt best, alles is net wat krachtiger. Het is geen klinkertrekker gelukkig haha

Bouke

Vandaag in de klushal geweest om samen met Mark de Cy die terug kwam te bekijken, helaas moest hij weer terug. Mark is mee naar de spuiter gegaan en ik heb ondertussen bij al mijn staalomvlochten remslangen een stuk benzineslang gemaakt waar die de carosserke raakte. Dat was een aandachtspuntje nog van de keurmeester. Toen kwam MaartenDeb ook nog langs en die had voor mij nog een setje deursloten van zijn gesloopte V , waarvoor dank Maarten.
Die ook gelijk maar gemonteerd omdat ik de microswichtes verdacht van haperen. Helaas is het er niet beter van geworden want nu gaan bij alle twee de deuren de binnen verlichting niet meer aan. Na ja daar moet ik nog maar weer is naar kijken.  :angel: