B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Bij de laatste oliewissel was er ca 1,5 liter 'zoek'. Wel verbruikt, dus.

Bouke

Hij verbruikte wel wat olie, maar vooral met korte stukken. Naar Noorwegen geen drup  :eusa_think:

Bouke

Citaat van: elianmars op 23-02-2015 22:59:33
Denk dat dat oa door de harde klepseals kwam gok ik :eusa_eh:

elianmars

Citaat van: Bouke op 23-02-2015 23:14:32
Citaat van: elianmars op 23-02-2015 22:59:33
Denk dat dat oa door de harde klepseals kwam gok ik :eusa_eh:

Dat zou idd best kunnen. Misschien daardoor ook de koolaanslag op de kleppen?

hansje

Bouke mag ik vragen bij wie je de kop laat reviseren en wat dat bij benadering kost?

Dank je wel,

Hans

Bouke

Citaat van: hansje op 24-02-2015 07:32:25
Bouke mag ik vragen bij wie je de kop laat reviseren en wat dat bij benadering kost?

Dank je wel,

Hans
Zie pb

Bouke

Gisteren nog het inlaatspruitstuk los gemaakt zodat ik de cv kan nakijken, deze is no volledig schoon en open, dus die blijf mooi zitten.
Vandaag de turbo schoon gemaakt aan de buiten kant en de kleppendeksel vrij gemaakt van de oude pakking.

Jelmar

850R

Bouke

Sbv

De losse delen zagen er alvast weer mooi schoon uit.

Bouke

Vandaag de kop opgehaald , er zijn 2 kleppen vernieuwd, de klepseals kop schoon gemaakt. Alle stoters zijn nagekeken en goed bevonden , ook de injectoren zijn in een apparaat getest op sproeibeeld en in opbrengst en uitmuntend bevonden.
Dit is waar de injectoren zijn getest

De kop

Ook mocht ik nog ff het kleppen deksel en het inlaatspruitstuk in de wasmachine doen :eusa_dance:

Daarna ben ik via een bak koffie en een lunch bij Sander ( waarvoor dank) naar Jelmar gegaan om het inlaatspruitstuk en kleppendeksel te stralen.

Voor

Na

Voor

Na

Jelmar had het over wat randjes op de kop weg te slijpen voor een betere werveling van de lucht/ brandstof in de verbrandingskamer. Maar toen hij de gevlakte kop zag vielen hem wat dingen op zoals dat de kop niet glad genoeg was gevlakt en wat bramen en een krasje. Hij gaat nu kijken omdat weer netjes te maken.
Was gezellig en dank nogmaals voor het mogen stralen.
Dus de opbouw word wrs volgende week.

Ries van de Zilverschuit

Dat wordt weer als fabrieksnieuw man!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

En toch, niet om te zeiken of zieken ofzo, maar hier heb ik toch ook mijn vraagtekens bij:

Waarom, omdat de uitlaatkleppen van de bovenste cilinder veel dieper liggen als de kleppen van de onderste cilinder.  De klepzitting sluit niet mooi aan (kan vertekend beeld zijn op de foto) en de rest van de kleppen lagen ook te diep...

Bouke

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 25-02-2015 20:45:29
Dat wordt weer als fabrieksnieuw man!
Ja Ries daar lijkt het wel op ;D nu heb ik de kan om dat alles toch los ligt dus gelijk maar netjes maken ;)

Bouke

De een vind ze te hoog de ander weer te laag en ik weet het niet dus ja wat moet ik daar op zeggen , geen idee