B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

triton

Netjes die ledjes. Wat voor remklauwen zoek je ?
Professioneel raddraaier

Sbv

Citaat van: triton op 14-08-2016 08:21:12
Netjes die ledjes. Wat voor remklauwen zoek je ?
XC90 316 mm of V70 T5 Modeljaar 2005 - 2007

Bouke

Eindelijk heb ik de klauwen en brackets binnen.

En natuurlijk gelijk de boel schoon gemaakt. Er zat nog aardig wat remstof en andere zooi aan. Dat eerst met een staalborstel het grove spul los gemaakt en daarna met een staalborstel in de boormachine flink er overheen gerost. De plekken waar ik niet goed bij kwam , heb ik met de dremel schoon geborsteld.

Als laatste nog met een scotts schuurdinges er over gehaad en ontvet met thinner.
De doos waar de klauwen in zaten heb ik omgetoverd een mooie spuitcabine ;D. Alle waar geen lak op hoeft heb ik netjes afgeplakt met tape en de boutgaten van de brackets heb ik oude subframebouten ingedraaid om de draad schoon te houden.

En dan is het  zo ver dat er gespoten kan worden. Ik heb voor een zilver hamerslag gekozen, net als bij Drakie :eusa_shhh:

classicT5

Ewout Schalkwijk

Zijn dat de standaard NN klauwen? Die remmen echt heel goed. :laugh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-09-2016 06:29:32
Zijn dat de standaard NN klauwen? Die remmen echt heel goed. :laugh:
Nee het zijn klauwen/brackets van een xc90 , Marcel en Stefan hebben het ook op hun N en die zijn heel tevreden. Je moet alleen de bracketgaten in het fuseestuk van 12 mm naar 14mm opboren en dan is het zo te monteren.

Ewout Schalkwijk

316mm toch? Die heb ik ook. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Ja het is 316 , weet die sloper veel ;D

Bouke

30636354 Dit is het nr van een klauw , of dat ook op jouw NN zit weet ik niet :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 24-09-2016 07:00:35
30636354 Dit is het nr van een klauw , of dat ook op jouw NN zit weet ik niet :eusa_shifty:

Maakt ook niet uit. Ze ankeren prima. ;D

StefanCJ

Is dacht ik niet van een xc90, daarvan moet je het fuseestuk over zetten en heeft 336mm schijven.
Die 316 remt wel super, zeker met police spec blokken.

Bouke

De schijven van Koert stond ook xc90 op igg

StefanCJ

Dan is de xc90 mogelijk geleverd met verschillende groottes remschijven. Ik heb ook voor 316 gekozen omdat ik geen 18 inch winterhanden wilde wat bij 336 wel nodig was.

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 24-09-2016 07:15:23
Dan is de xc90 mogelijk geleverd met verschillende groottes remschijven. Ik heb ook voor 316 gekozen omdat ik geen 18 inch winterhanden wilde wat bij 336 wel nodig was.
Dat was mijn overweging dus ook , dit past gewoon achter mijn eigen velgen.