B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Ziet er strak uit. Qua ruimte pas het gelukkig net.

Sbv

klauw maakt vanzelf wel meer ruimte

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 01-10-2016 22:47:25
klauw maakt vanzelf wel meer ruimte

Niet te hard remmen dan want dan zetten ze uit  ;D

Brembo adviseert minimaal 2/3 mm.

Bouke

Vandaag kwamen de veren al binnen :eusa_dance:

Ze waren wel wat roestig maar goed dat heb ik met de staalborstel in de boormachine er  zo afgerost ;D en daarna ff spuiten en klaar :)

StefanCJ

Netjes en ook weer rammelvrij.

:D

diederickvolvo

ziet er gaaf uit! de klauwen heb je dus gewoon van de sloop gehaald, waren ze duur?
en hoe erg merk je verschil met remmen, is het een aanrader?

Bouke

Het remt veel meer solide als ik het goed uitleg. Bij Marans betaalde ik 75€ p/s

Bouke

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-10-2016 18:39:12
Mooie upgrade Bouke. :D
Ben er ook best blij mee zo :) het remt gewoon anders en is totaal niet te vergelijken met de classicremmen

StefanCJ

Je kunt ook op onderdelenlijn.nl oid zoeken op het Volvo nummer, dan krijg je dezelfde klauwen voor nog minder.

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 04-10-2016 20:36:27
Je kunt ook op onderdelenlijn.nl oid zoeken op het Volvo nummer, dan krijg je dezelfde klauwen voor nog minder.
Daar ben ik niet zo in thuis :eusa_shifty: en ik vond de prijs redelijk en ik kreeg er twee pakjes voor ;D

Bouke

:eusa_snooty:Sinds de xc bij ons is liep hij stationair elke keer bij te regelen, wat best iritant is en ook brandstof extra verbruikt. Ook in vida gaf hij rij 1 aan bijde storingen. Nu had ik nog twee lambda 's liggin van drakie die nog vrij nieuw zijn. Na wat speurwerk blijkt dat die ook voor de xc geschikt zijn. Het enige verschil was de lengte van de kabel en een isohoesje bij de dp. Dus ben ik gaan kijken naar verlengkabels, die zijn er niet in die lengte. Dus besloten de kabel van de bestaande lambda aan die van drakie te solderen.
Gisteravond was het zo ver en omdat het niet echt een klusje was voor op straat , ben ik bij Stefan in de garage geweest. Ook hebben we het gasklephuis ff er afgepakt en schoon gemaakt , want dat kan ook het stationair lopen biënvloeden.
Hier plaatjes bij de praatjes voor de beeld denkers.

En het resultaat

[/URL][/img]

Hij loopt nu rond de 700. rpm stationair zonder bijregelen dus ik ben blij. Op weg naar huis reed ik bij 90km/pu 7,4/100 , dat in niet slecht denk ik.

Stefan bedankt weer voor je hulp koffie en gezellligheid.

Bouke

UserID6342

Mooi zo Bouke, weer iets om weg te strepen :)

Even, puur als tip bedoeld, en niet om kritiek te geven.  Ik zag op de eerste foto dat de alle draden al vertind waren, voor het aan elkaar solderen.  Op de tweede foto ziet het eruit of de draden daarna tegen elkaar zijn gehouden en vervolgens gesoldeerd en vervolgens de krimpkous eromheen.

Ik zou dit persoonlijk veranderen want je hebt nu geen strakke soldeerverbinding die kan gaan scheuren (zeker door trillingen en als er geen zilversoldeer is gebruikt)  Wees verstandig en knip deze verbindingen even los, eerst krimpkousje eromheen schuiven, twist/vlecht de draden eerst in elkaar en soldeer ze vervolgens af, daarna krimpkousje eromheen.

Op deze manier maak je een verbinding die veel steviger is en veel meer kan hebben.  Nogmaals gewoon als tip bedoeld en niet om zeikerig over te komen.  Bij een storing kun je je eigen een breuk zoeken bij dit soort solderingen....