Piepend geluid bij koude start.

Gestart door martijn., 28-02-2003 22:07:29

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Hoi,

sinds ik de auto heb hoor ik elke keer bij een koude start een piepend geluid,dit gaat na 1 min weg.
Kan dat het druklager zijn?

Mvrg

Reitse

muizennestje?  ;) :D
Zou een lager kunnen zijn dat even warm moet worden?

denkweb

V-snaar op spanning?? Leeftijd daarvan??

KIM

Als het je druklager zou zijn, dan zou je verschil in geluid moeten horen bij niet ingetrapte koppeling en bij wel ingetrapte koppeling.
Persoonlijk zou ik ook denken aan een snaar.

ed

Ik denk zelf dat het je druklager van de koppleing is. Ik heb er zelf ook last van. Het is een behoorlijk irritant geluid, en na 500 meter verdwenen. Oplossing is de koppeling vervangen. Bij mij zijn de platen nog goed, dus is het een lastige overweging.

Inderdaad moet je verschil horen als je de koppeling intrapt. Je weet dan zeker dat het de drukgroep is.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Mellow_yellow

Lijkt me eerder een lagertje van een loop- of spanrol van de distributie. Ik heb dit ook gehad en een naaldlagertje van een looprol was helemaal gaar. Ik heb overigens nog een set nieuwe looprollen liggen voor de distributie, origineel Volvo. Mag voor een zacht prijsje weg...

martijn.

hallo,

Van de distributiezijde komt het zeker niet daar is alles pas vernieuwd.
sjips :'(,dan moet de bak eruit en de koppeling heeft pas 85000 gedraaid,
Kan het geluid ook nog weggaan,want de auto heeft lang(1 jaar)stil gestaan en daarvoor 40000km op 4 jaar gereden.
Ik heb er nu ong.1000 km mee gereden,sinds ik hem heb.
mvrg

micha

CiteerLijkt me eerder een lagertje van een loop- of spanrol van de distributie. Ik heb dit ook gehad en een naaldlagertje van een looprol was helemaal gaar. Ik heb overigens nog een set nieuwe looprollen liggen voor de distributie, origineel Volvo. Mag voor een zacht prijsje weg...
Zeg Marc, hiervoor hebben we een te koop sectie ;D ;) :P

ed

MArtijn,

Mijn auto heeft ook 1 jaar stil gestaan (zou het toeval zijn), maar heb er nu alweer 30.000km mee gereden. HEt probleem begin zich overigens pas van het najaar voor te doen, nadat ik al 10.000 km had gereden. Ik denk niet dat er een link is. Heb je al kunnen constateren of het uit de koppeling komt? Als je lichtjes op het pedaal drukt moet het geluid (iets) veranderen.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Is het niet een handrem die aanloopt? Kan ook heel goed. Kun je testen door deze onder het rijden even kort aan te trekken...

Geluidjes blijven irritant, zo had ik in mijn vorige auto (GLT) iets wat door de auto heen rolde maar niet te vinden was...

weet het nu nog niet en dat is best frustrerend mag je weten...

Turtle

Nu we het over piepjes hebben bij een koudstart: ik hoor bij een koudstart ca 3 seconden een piepje, wat lijkt op de stuurbekrachtiging als je volle stuuruitslag geeft. Iemand enig idee?

ex_beamerman

hallo,
Kan het zijn dat jullie de waterpomp horen?,heb hier wat volvo aangaat geen ervaring mee maar wel met een ander merk.
De as en het lager van de pomp zijn er op gemaakt om bij verschillende temperaturen (en dus uitzet gradatie's) te funktioneren in de opwarmfase zal er dus verschil in speling zijn tussen de draaiende delen.
dit kan geluid produceren (wel bij een audi 80 in ieder geval!)
jhonn

konniekip

Heb dit probleem ook.. Komt van de distributiezijde af... Dinsdag gaat ie voor een complete checkup...

ed

Laat even weten wat het was. Ben erg benieuwd.

konniekip

Citaat van: ed op 02-02-2004 14:32:23
Laat even weten wat het was. Ben erg benieuwd.
hmm, hij doet het nu continu. Alsof er een as droog door metaal draait... :(

Magoed.. morgen naar de garage..