Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

bedankt voor de tip, berichtje is verstuurd!

Martin-R

Met de uitlaat nog bezig, maar iets vergist in de prijzen om deze volledige (downpipe/kat etc) te doen.. dus mogelijk vanaf de kat vernieuwen daar waar nodig.

De grote slangen vraag..
Het lijkt mij verstandig om direct alle slangen te vervangen.
Voor de vacuumslangen is kwam ik in ene topic tegen:
4M 4mm slang
1M 6mm slang (minimale bestel order = 1M vandaar)
10/12 slangklemmetjes

nu ben ik weer aan het kijken.. tja dan kan ik ze blauw of zwart maken (saai, te standaard etc) dus kies ik voor Rood.

maar dan zou ik natuurlijk ook de turbo buizen rood (of rood / chrome) kunnen maken
Weet iemand wat ik moet bestellen aan buizen voor mijn auto?

V70R^2

Ik weet niet of je al een alu intercooler had, anders is dit een mooi setje  ;D

http://www.do88.se/en/artiklar/bigpack-volvo-850-x70-turbo-1994-98.html

Dit setje in de aanbieding, Reverse kit rood silecone + alu buizen en mooie alu intercooler 5346 SEK = 550 euro.

:eusa_whistle:

Intercooler op het plaatje heb ik ook, je krijgt nu een iets beter flowend model geleverd, 2e foto.

Als je de gewone route wilt houden en geen intercooler:

http://www.do88.se/en/artiklar/volvo-850_s70_v70-turbo-94-98-pressure-hoses.html

110 euro alles rood in silecone.

Martin-R

Bedankt voor de linkjes!

inclusief intercooler word me toch wat te duur, 2e is dus een goede optie.
Eens kijken of die alu buizen er los te koop zijn :)

Martin-R

Ah ze verkopen iig ook gewoon buizen. dus, ja :) nice.

Martin-R

Het is een tijdje geleden zie ik dat ik mijn eigen blog bijgehouden heb. Helaas helaas en foei.

Er is in december een nieuw blok in gekomen en dat eek op dat moment helemaal goed. Nog wat problemen met het alarm gehad maar verder weinig.
Helaas na terug komst van wintersport een ongelukje met een omhoogkomend paaltje gehad, waardoor mijn bumper en ruitensproeiervloeistof tankje geraakt zijn.

Dit ivm drukte even laten zitten voor een rustiger moment.

Helaas kwam er iets anders tussen, het blok zat helemaal onder de olie, na wat onderzoek leek dit carterdruk te zijn. (oa peilstok eruit geduwd)
Door de hoeveelheid olie had de dynamo het begeven. Gelukkig had ik deze nog liggen

Dus inlaatspruitstuk en alles aan de kant. Dynamo vervangen en carterventilatie bakje en buisjes vervangen.

Het probleem leek even verholpen,
maar helaas. na wat verloop van tijd werd er af en toe weer olie over het blok gegooid en ook de oliedop bleef "dansen"

Om meer informatie over het blok te krijgen een Compressie test gedaan:
Cylinder 1: 8 - 9.5 - 12.0
Cylinder 2: 8 - 10 -  11.2
Cylinder 3: 8 -  9.5 - 11.5
Cylinder 4: 6 - 7.3 - 9.0
Cylinder 5: 8 - 9.5 - 11.0

Eerste meting: Gewoon starten
2e meting: Vol gas starten
3e meting: Vol gas en met wat olie boven op de cylinder

Naja omdat hieruit bleek dat cylinder 4 toch niet echt helemaal lekker was vandaag bij Rob (Enschede) een cylinder lekkage test gedaan (waarvoor nogmaals dank)
Hieruit kwam ook cylinder 4 als selchtste uit de test met bijna 50% lekkage..
Echter bleven ook de andere cylinders niet achter en zaten deze allen boven de 40%..

Ik vermoed dat ik hieruit kan opmaken dat het tijd word voor blok nummer 3... ?

Rob850turbo

Bij nummer 4 komt er (zichtbaar) erg veel olie damp uit de vuldop opening (mist), bij de andere cylinders niet echt zichtbaar

RoelNL

Gewoon een volledige revisie doen is denk ik wat beter, nieuwe lagers nieuwe zuigerveren een verse cilinderkop en alles wat erbij komt kijken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

)()()sT

Als ie een geldboom heeft wel ja ;)
Maarre... Had de huidige motor een beschikbare historie of net zoals alle motoren van de sloop 180.000 km. gelopen?

In mijn saffron is ook een motor van Marans met "218.000 km" gelopen, maar heeft ook een onverklaarbare waterlekkage. Al start en loopt ie wel als een naaimachine.

Balen man, succes.

Martin-R

Ik heb de geldboom wel geplant, maar oogsten lukt nog niet echt ;)

Niet van de sloop, maar van een FB volvo forum lid, zelf ook wel volvo liefhebber dus de historie die verteld is geloof ik redelijk.
Voor het plaatsen van het blok ook een compressie meting gedaan, met "goede" waardes, over alle 5 cilinders nagenoeg gelijk.

(en dat is nu 30.000km geleden)

(meting is gedaan voor het plaatsen van het blok, helaas geen meting van direct na het plaatsen)

Martin-R

yey, nu met extra accu lampje, zal de dynamo het dan nog een keer begeven?

Jelmar

Ik vind dat persoonlijk altijd wel 'apart'; er is geen geld om het de eerste keer 'goed' te doen, maar wel om het 2 keer 'minder goed' te doen..
Zeg ik het volgens mij heel netjes.

Kan me niet voorstellen dat 2 keer een blok wisselen (en dan nog een motor met minimaal 2 ton erop hebben) goedkoper is dan 1 keer een motor 'fris maken'.
Owja, motor/cilinderkop revisies zijn hier op de zaak bijna dagelijkse gang van zaken, dus ik heb redelijk inzicht in wat dingen kosten..
850R

Martin-R

Jelmar,
Ik begrijp je reactie. En ja wederom een lesje dat je soms beter gelijk iets goed kan doen.

Ik heb de gok genomen op een 2e hands blok, dat goed leek erin te leggen. (Totale kosten incl blok etc € 900,-)
Helaas bleek dit blok niet goed.

Een blok opfrissen kost ongeveer 1500/2000 euro (even afhankelijk van hoe en wat)
Het erin hangen etc +/- 600/700
voordeel je weet dat het blok nu iig fris is. 
zou je in totaal uitkomen op een 2500,-

Ja het was een gok, ja ik heb mis gegokt. Nu heb ik weer de keuze.
Wat ik nu wel weet is dat ook mijn gas afstelling niet goed is. Want ongeacht of het blok al slecht was ja of nee is de compressie druk van het "nieuwe" blok gedaalt na +/- 30.000km en vermoedelijk er dus kleppen verbrand zijn. (vermoedelijk dat de afstelling te "arm" is.)

Dus ergens.. Heb ik nu de kans om het goed te doen
- gereviseerde motor (of een eigen blok laten reviseren)
- gas afstellingen laten controleren
- turbo controleren op speling

Ja een dure manier van leren.. maar kan het nu toch niet terug draaien.

Rob850turbo

kleppen probleem is er niet , anders zou er wel lekkage gemeten zijn tijdens de cyl lekkage test

V70geRwin

Is het nog een optie om met een flush te proberen de zuigerveren los te maken (als het dus idd niet door de kleppen komt)?

Denk dat het nog belangrijker is om naar een oorzaak te gaan zoeken dan maar blokken te blijven vervangen (2dehandsjes of gereviseerd, dat is gewoon een keuze) om de 30K.