Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

Citaat van: Silverarrow op 24-09-2014 21:44:09
Weet je al wat er precies mankeert aan je huidige blok? Zo te lezen was de km-stand nog niet heel hoog.

Klopt dat is ook het vervelende..
groot vermoeden dat de kleppen zijn verbrand. maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Joost
Dus in theorie zou ik ook uit een 850 2.3 T5 de motor kunnen pakken en maakt dat niet uit? :)

)()()sT

Nee, blok is hetzelfde (als je gewoon een V70 met mechanische gasklep hebt).
Enkel randdelen en injectoren/turbo + software zijn anders.
In mijn V70R hebben we in 2008 een blok uit een schade 850R gelepeld, in 2011 een nieuw blok van Volvo(revisie) uit. Dat laatste is immers ook een kale motor die voor diverse modellen gebruikt wordt.

:)

classicT5

Als je alleen de hardware van het blok neemt en dan alle appendages overzet (injectie, spruitstukken, ontsteking, ecu, etc) dan maakt het niet uit of  je een 4.3 of 4.4 donor blok koopt.

Martin-R

V70R^2

Leuke foto's :eusa_clap:, ik hoop dit jaar ook nog eens daar een aantal ronden te rijden!

Hoe beviel het, en hoeveel rondes heb je gedaan? Waren je blokken en banden op na een dag  :-X of viel dat wel mee  ;D

Martin-R

Ivm zeer veel tegenslagen hebben we maar liefst... 1 ronde kunnen doen.
Regen, ongelukken, mist redelijk alles zat ons tegen dat weekend.

(de grap is wel dat het eigenlijk een verjaardags kado voor mijn broer was en ik nu de enige ben die een ronde gedaan heeft.)

voor het eind van het jaar gaan we nog een keer, mogelijk met de Amazon ipv de R.
(gewoon voor de fun)

Banden, we hadden extra set banden mee die al versleten was. en daar op gereden dus geen idee of er slijtage is.
blokken, tja we hebbben maar 1 ronde (15/20 minuten) gedaan. 2x vol in de ankers met 200kmh op de heenweg zal meer hebben hebben versleten denk ik zo ;)

V70R^2

Oh dat is jammer, in ieder geval heb jij je ronde kunnen maken!  ;D

Set extra mee met oude banden is een goed idee, maar ik vermoed dat met de R er op de ring ook wel 200km/h gereden zal zijn?

Martin-R

Nee daar kwam ik zeker niet, ik werd zelfs ingehaald door een skoda :D
hoe langzamer je rijd hoe langer je op het circuit bent, hoe meer waar voor je geld, toch? :D

Emiel

Houd er wel rekening mee dat het nog steeds straatlegale banden zijn, dus met voldoende profiel. Semi slicks en normale profielbanden zijn toegestaan. De normale verkeerswet is actief op de Nürburgring tijdens Touristfahrt.

Martin-R

Update!

Er is een 2.3 motor gevonden van een 850 :)
Gekocht en momenteel ligt hij nog in de bus (ongelukje met een pallet wagen en zwaartekracht)

wel leuk, dat je een "blok" wil kopen en je vervolgens thuis komt met een subframe, een (automaat) versnellingsbak, remschijven, remklauwen, radiator.. en nog wel het 1 en ander. Beetje overcompleet.

Nu de twijfel, zelf inbouwen of laten doen...  wel een mooie uitdaging natuurlijk!

Oja ook met de andere volvo het circuit op geweest (we hadden nog een paar rondjes over..)

(mogelijk dat de 2.3 uit mijn volvo in deze volvo gaat....)

Martin-R

Het blok is uit de bus!
Gister dmv een motor takel en een pallet wagen de motor in de schuur gekregen.

vandaag de veel belovende compressie meting gedaan..
10,5 - 11.0 - 11.0 - 11.2 - 10.4

Nou, ik teken ervoor!

Dus vervolgens begonnen met de striptease act.
De Radiator was er gister al af gegaan zodat het blok door de zijdeur zou passen. En vandaag de (15G) turbo eraf, automaat bak er af en ook het spruitstuk eraf.

nu ligt hij dus nog wel in het subframe maar eigenlijk al redelijk klaar voor de transplantatie.

Nu nog stiekem aan het rondkijken of ik nog wat ga "spelen" met het blok, hij ligt nu los dus nu een andere luchintlat, turbo oid is goed te doen.. (maar wel erg prijzig) vermoedelijk komt gewoon mijn 18G turbo er weer in.
Distributie/waterpomp e.d. is 30.000km geleden gedaan dus dat laat ik er mooi op zitten.

maar eens plannen wanneer ik besluit de huidige motor uit de auto te vissen (of eigenlijk de auto over de motor heen weg te tillen)

Nog goede tips voor dingen die je moet vervangen / verstandig zijn om te vervangen
uiteraard nieuwe koppakingen e.d. maar tips zijn altijd welkom!

big ben

Deze zie ik regelmatig bij "ons" rijden  ;) is deze ook van jou ??

Martin-R

Hey Big Ben

Nja. Nee hij is niet van mij, maar van mijn broer.
Maar we maken samen de nodige klusuren en kilometers ;)

Martin-R

Gezien ik toch bezig ben met mijn R, ook de uitlaat maar aanpakken.
hij is nog apk goed.. maar of dat komend jaar ook zo zal zijn

Beide dempers dienen vernieuwd te worden, tja en dan zou ik liever in 1 keer alles doen!
dus vanaf de motor tot de einddempers.

wat vinden jullie van deze set
http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=851&category_id=302&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl

(ja daar moet nog een deel voor..)

V70R^2

Hey, je zou Jelmar op het forum eens kunnen vragen, ik heb erg mooi werk van hem gezien, last ze helemaal op maat uit RVS en erg gunstige prijs. Incl downpipe/ racecat, wat je maar wilt.