Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

Drijfstang lager compleet verdwenen,  oftewel vergruist.
Krukas beschadigd.. 

Voor nu. Einde verhaal. 
- gezocht,  b5244t5 -

Miyel

Aj, das kak... Maar gelukkig kies je voor de beste oplossing!  :eusa_clap:
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Martin-R

Er is zelfs nog een betere oplossing in de maak..

Een b5244t5, met een 2.5T krukas (4kg lichter) en dus deels 2.3 blok deels 2.4 blok en deels de 2.5..

Ben alleen goed aan het uitzoeken welke onderdelen waar nou vandaan komen.
(hulp is erg welkom)
en wellicht.. dan ook maar meteen een 19T er op?

dan maak ik namelijk iets positiefs van het feit dat hij stuk is, ipv een reparatie een verbetering!

-let wel, liever een robuust sterk blok met een 260/280 pk dan een 300pk+ die weer 50.000km mee gaat..
(lees ik wil stiekem niet volgend jaar weer blok wisselen etc)

SB T-5R

Waarom zou je dat B5244T5 blok überhaupt open halen?
Is toch gewoon prima van zichzelf, zeker als je max 300 pk gaat draaien?

elianmars

Citaat van: SB T5-R op 16-06-2016 15:49:21
Waarom zou je dat B5244T5 blok überhaupt open halen?
Is toch gewoon prima van zichzelf, zeker als je max 300 pk gaat draaien?

Eens.

)()()sT

En waarom een 19T als je "maar" 280 pk wilt.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martin-R

Hmm, al 3 personen die zouden zeggen; blok wel kopen maar verder niet open halen en in zijn geheel in de wagen plaatsen.
ik krijg ong 3 maand garantie op een blok, dat is natuurlijk best netjes.

dan hoef ik alleen maar uit te zoeken hoe ik het geheel passend krijg
voornaamste uitdaging, inlaatspruitstuk (buizen / gasklep)
Carterventilatie past niet direct (passend te maken door slijpen)
Koeling van carterpan

Waarom 19T?
Waarom niet.  :eusa_dance: misschien omdat ik dan iets heb van.. als we toch bezig zijn vind ik een 300pk+ ook niet erg. Niet omdat het nodig is maar uhm.. ja iets met "ik ben man en dat vind ik dan stoer" ofzo.  :P :eusa_wall:

Martin-R

Lief dagboek,

Ik heb vernomen dat men de "lotte" stijl verhalen mist. Dat men graag avontuurlijk leest. Men wil genieten van de verhalen om de auto heen. 
Lief dagboek,  daarom heb ik je gekocht en zul je hier publiek geplaatst worden en zullen ook andere in je schrijven

Lief dagboek,
Vandaag is een grote dag voor de V, vandaag ga je op transport.  Niet voor altijd gelukkig.  Nee tijdelijk. Het wordt tijd jou motor weer te laten grommen.  En je baasje met al zijn spulletjes weer overal te kunnen brengen.
Hij vermaakt zich goed hoor met Leonardo di Cabrio maar het is niet altijd even praktisch. Hij mist je. En wil je terug.

Gister is je nieuwe blok al aangekomen,  een blok uit een jonger broertje van je. Helaas heeft deze geen lang  leven gehad maar zijn hart ter beschikking gesteld als donor.  Waar jij nu van kunt genieten. 
Je zult een beetje verbouwd worden maar heb geen angst. Je bebt in goede handen.  Je zult nieuwe motor steunen krijgen en ook je inlaatspruitstuk zal aangepast worden.
Wees niet bang ze zullen je ook leren hoe jij het beste met dit nieuwe ♥ om kan gaan.

Vandaag zul je vervoerd worden, omdat je door je gewicht niet getrokken mag worden door Leonardo zal er een Opel Blitz uit 1955! Voldoende ervaring om jou naar Schutten te brengen! 

Martin-R

Lief dagboek,

Gister even langs de V geweest hij stond beschut opgesteld in de garage, waar met veel liefde gewerkt werd om er weer leven in te krijgen.
Oke, je stond er misschien wat zielig bij zo zonder motor kap, en zonder motor, en zonder..

Maar je nieuwe hartje stond er al mooi naast. Er werd aan de nieuwe drijfstang gewerkt (vastgezet) En was je van binnen netjes af gestoomt en zag je er weer fris uit!
ik kan bijna niet wachten om er weer in te mogen stappen.

Wel jammer dat je je turbo ook stuk gemaakt had. En dat we hier dus ook maar de nieuwe van monteren. dat je dan een extra bocht in je flens wil, tja dat nemen we op de koop toe! en zo krijg je dus ook een nieuwe turbo (afkomstig van het nieuwe blok / V70N 2003)  en downpipe (afkomstig van een V70 XC 2.5T)

nog even en dit blok komt lekker in jou te hangen. Vermoedelijk word daar vanavond al aan begonnen!

word vervolgd.

Intussen werd ook de C onder handen genomen. Er stond al een tijdje een 18" set Cratus velgen klaar. en ook de banden waren besteld.
Nadeel; ik woon in Denekamp. De velgen lagen in Silvolde. En de banden in Espel. (hoe krijg je het voor elkaar...)
Maar goed, op naar Espel, via Silvolde om daar even de bandjes te vervangen...
Nou dat was een grotere klus dan gedacht. Het afmonteren van de oude 18" lukte redelijk. Maar de nieuwe banden erop was geen succes. en uiteindelijk even bij de buren geweest om ze te laten monteren en balanceren.
Toen weer terug, en op de auto zetten..
Wat bleek, een andere naaf diameter! De 17" Cratus velgen hebben een andere maat dan de 18"... oke dat had ik kunnen weten maar ging ik niet vanuit.
Goed, na een zeer secuur werkje met veilen, veilen, schuren, en door middel van veel geduld en liefde de naaf diameter iets vergroot (2mm rondom) zodat dit perfect in het midden, en passen was!
Goed, velgen wisselen en gaan.

Helaas. Murphy zou mrphy niet zijn als ook dit niet zonder problemen ging.
De ET waarde van een 17" is 43. de 18" is 55.. u leest het goed 55!!
Achter was dit geen probleem. Maar voor liep dit "net" aan tegen de veerpoot. Goed, laten we spacers proberen.
Gelukkig had Diederick deze nog liggen.. In Amsterdam..

... en na een tussen stop in Lelystad waar even de maag gevuld werd kwamen we om 22.00 in Amsterdam en konden we de spacers mee nemen. (5mm)
weer terug gereden (in de S70 van Thomas overigens, wat een heerlijke wagen stiekem) en aangekomen in Espel.

Hier de spacers gemonteerd en?!
helaas. te weinig.

Goed. voor nu even klaar mee, dus achter op cratus, en voor op conistas. Is ook uniek toch?
(binnenkort (vandaag dus) even proberen of 2*5mm wel zorgt dat alles vrij loopt. zo ja dan opzoek naar 10mm spacers. Zo niet dan weet ik niet of er cratus op de wagen komt.)

word vervolgd!

Martin-R

Waar zullen we beginnen, bij het eenvoudige?

De C:
Na dus even op 2 verschillende wielen gereden te hebben, toch nog maar eens gekeken waar het probleem nu zat dat het aanliep. En op een normaler tijdstip bij daglicht de spacers nog eens getest, gekeken hoe alles liep. Langzaam gereden.

Ik weet niet.. maar hij loopt echt nergens aan. Fantastisch! dus de C heeft momenteel zijn krats velgen en het ziet er fantastisch uit!

En dan nu. De R.

Om te beginnen met een citaat uit mijn vorige post..
"Helaas. Murphy zou mrphy niet zijn als ook dit niet zonder problemen ging."

Bij Schutten is de wagen flink onder handen genomen, blok eruit, eerst alles schoongemaakt in het motor compartiment en vervolgens is de bouw begonnen naar het nieuw blok.
Alle aanpassingen zijn gedaan, de turbo bleek ook stuk dus ook deze is omgezet (van rechte flens naar schuine flens, dus ook een nieuwe downpipe)
Nokkenas vast gezet, nieuwe motorsteun etc.

Uiteindelijk was het klaar! fantastisch zou je dan denken.
Maar ja, ik ben martin. en martin en volvo blokken zijn niet zulke goede vrienden..

Veel rook uit de olie peilstok, rook uit de uitlaat.. Je gaat, en ik wil, het niet geloven. maar ook dit blok heeft problemen.
Dus tja.. dat word een vervelend bericht aan de sloperij, ben erg benieuwd naar de reactie en hoe ze omgaan met garantie etc.

Momenteel wel de schoonste R met defect motor blok, want mijn broer had nog even contact opgenomen met "Alexander Satter" (een soort van buurman bij Schutten) die erg goed is in het poetsen, detailleren van auto's en heet de mijne volledig onder handen genomen. En het resultaat. Wauw. wat een perfecte auto op dit moment!
(behalve de motor dan..)

Word zeer zeker wederom vervolgd.
Oa met foto's want dat willen jullie graag ;)

RoelNL

Pff wat een gekut zeg. Daar wordt je echt moe van. Hopelijk werkt de sloperij mee.

Is het blok helemaal uit elkaar geweest of is het gewoon gekocht en de randdelen vernieuwd en wat dingen aangepast? Als ik het zo lees het laatste?

Misschien gaan ze ook wel moeilijk doen omdat je van alles aan het blok hebt aangepast zoals de nokkenassen vast zetten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

MarcoV

Het zit je niet mee Martin, balen!

Marco

V70R^2

UserID6342

Bah, balen van dit blok :(. Alexander daarintegen is een geweldige vent, ken hem via de volvo700vereniging :)