Soorten std pasvorm uitlaten

Gestart door Benny03, 06-08-2013 16:40:35

Vorige topic - Volgende topic

Benny03

Beste forumleden,

Ik vroeg mij af of er ook uitlaten zijn die de std pasvorm hebben maar wel een ander geluid geven, ik doel niet op herrie. Maar om de heerlijke stationair brom wat meer naar voren te laten komen.

Groeten,
Benny

morrison

Weet niet of je een sedan of een estate als uit voering hebt. Bij een estate blijf je vrijwel altijd een brom horen bij een bepaald toerental als je afwijkt van de standaard uitlaat. Feritta heeft twee uitvoeringen: de sport en de "normale" uitvoering. Heb zelf de "normale" versie eronder liggen. Heb je toch die brom waar jij het over hebt bij stationair en niet de "herrie"  ;D die de "sport" uitvoering laat horen  ;).

Benny03

Citaat van: morrison op 06-08-2013 18:42:53
Weet niet of je een sedan of een estate als uit voering hebt. Bij een estate blijf je vrijwel altijd een brom horen bij een bepaald toerental als je afwijkt van de standaard uitlaat. Feritta heeft twee uitvoeringen: de sport en de "normale" uitvoering. Heb zelf de "normale" versie eronder liggen. Heb je toch die brom waar jij het over hebt bij stationair en niet de "herrie"  ;D die de "sport" uitvoering laat horen  ;).

Ik heb de estate, maar ik wil zeker geen herrie! maar wel de brom, ik moet dus voor de normale versie gaan. Hangt daar nog een behoorlijk prijskaartje aan of valt het mee

Boeijke

Citaat van: koen.s op 06-08-2013 16:57:06
Citaat van: Benny03 op 06-08-2013 16:40:35
Beste forumleden,

Ik vroeg mij af of er ook uitlaten zijn die de std pasvorm hebben maar wel een ander geluid geven, ik doel niet op herrie. Maar om de heerlijke stationair brom wat meer naar voren te laten komen.

Groeten,
Benny

Feritta, simons, JT.
Kijk eens op de site van ET, die verkoop Feritta en Simons.

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/category&path=1663_1666_1786

Link staat er al. Even op het gewenste merk klikken en voilĂ . Alle prijzen. Of het dan meevalt kan ik niet voor je bepalen.

UserID6342

Bij (sport) uitlaten kun je het net zo gek maken als je zelf wilt, afhankelijk wat je wensen zijn.  Let wel even op dat wat de een ervaart als niet storend, voor de ander een brom van ellende kan opleveren.  Het is dus strikt persoonlijk zoals iets (geluid) ervaren word.

De reeds genoemde merken hebben hun 'kunnen' allang bewezen, ook hier op het forum.  Sommige zweren erbij en een aantal verafschuwt het.  Heel simpel.  Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Simons, terwijl een ander het een geweldig iets vind.  Dan zou ik liever voor Feritta kiezen (en dat vind ik persoonlijk ook al niets).

Bij de meeste estates icm een sportuitlaat en automaat krijg je een zeer vervelende dreun / resonantie rond een bepaald toerengebied.  Meestal zo rond de 2000-3000 rpm.  En net in dat gebied rij je het vaakst.  Let hier dus goed mee op.  Bij de meeste sedans valt dit allemaal wel mee en is het goed te doen.

Voor mij was dus de enigste optie (samen met Wieb) een uitlaat zelf te maken, zoals ik 'm wilde hebben met ook de onderdelen erin zoals ik het zelf wou en kwalitatief beduidend een heel stuk beter.  Maar daar hangt wel een prijskaartje aan natuurlijk....  Ook zou ik bijvoorbeeld mijn uitlaat nooit en te nimmer aan bevelen bij iemand met een estate want dan word je er hoorndol van.  Zoveel herrie gaat dat dan maken.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32761.1440.html

scania164

Of de kwaliteit beter is dat is altijd afwachten. ..
Heb een ferrita gehad die er 4ton ondergehangen heeft....nog gewoon perfect..
Nu een simons bij Et vandaan ...lijkt exact op de ferrita. .oook erg netjes en mooi.
En brommen...tja je wil een sportuitlaat of niet!
Maar inderdaad wat dirk zegt smaken verschillen erg.
Ik heb ook een brom...maar vind het prachtig...een ander vindt het  verschrikkelijk. ..
Wel iets om rekening mee te houden.
Oja..het maakt ook uit of er een standaard downpipe voor zit of een 3 inch .
Dus goed bedenken wat je wensen zijn..

Mvg chris