v70 99 - Tikkend geluid van een klep bij de interieur kachel

Gestart door myhobby, 26-05-2014 17:59:41

Vorige topic - Volgende topic

myhobby

Heb nu bij alles netjes, maar met zeer grote regelmaat hoor ik het (zachtjes) tikken van kleppen bij de verwarming. Zelfs onder het rijden hoor je dit soms.

Al veel gelezen, echter nog geen oplossing gevonden ? Is dit een kwestie van afregelen of hebben we hier iets anders aan de hand ?

cornelis-b

Als de kleppen tikken is er waarschijnlijk een kalibratie fout. Je kan bij de dealer de kachel kleppen laten kalibreren en dan is het bijna zeker verholpen. Bij mij was dat de oorzaak.

Als er een fout is tussen de ECC en de aansturing van de klep stelmotoren gaan de motoren proberen de kleppen te regelen naar de ingestelde temperatuur op de ECC, door de kalibratiefout krijgen de motoren niet de juiste waarde en staan ze te zoeken wat het tikkende geluid veroorzaakt.

Je kan natuurlijk ook hopen dat er iemand in jou buurt woont die een DICE heeft dan zou hij de kalibratie voor je kunnen uit voeren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

myhobby

Laat ik nu een DICE hebben.......... http://volvoforums.com/forum/volvo-v70-13/vents-blowing-frigid-hot-not-between-37890/#post203939 heb ik gevolgd en ben benieuwd..... (was 95% correct met mijn VIDA versie)