V70 '99 airco issue/vraag

Gestart door myhobby, 06-08-2013 16:53:43

Vorige topic - Volgende topic

myhobby

Omdat het kortsluiten van de lage druk sensor de pomp OOK niet laat draaien. Als de pomp nooit bekrachtigd wordt, waarom zou ik het dan eerst zoeken in het vullen ?

Sbv

Het gaat ook niet over vullen, maar over vacumeren. Als dat niet lukt, dan zou je wel eens een redelijk lek in het systeem kunnen hebben

myhobby

Mee eens dat er twee aanvliegroutes zijn in dit probleem (Vullen en Electronica als startpunt). Zal hem binnenkort eens aan de computer laten hangen en zien wat daar uitkomt. Mijn redenatie is nog steeds: "waarom vullen indien een gesimuleerd vol systeem ook niet draait... "

Kom zeker met een update

Sbv

Nee, want vacumeren heeft weinig met elektronica van doen, ja oké de machine die het systeem leeg trekt

thuur

Citaat van: myhobby op 09-08-2013 10:03:38
Omdat het kortsluiten van de lage druk sensor de pomp OOK niet laat draaien. Als de pomp nooit bekrachtigd wordt, waarom zou ik het dan eerst zoeken in het vullen ?

Als je 12V op de magneetkoppeling zet en je geeft dan een tik op de magneetkoppeling, slaat deze dan wel in?

Gr :eusa_think:

Hengeveld

Citaat van: thuur op 14-08-2013 12:06:04
Citaat van: myhobby op 09-08-2013 10:03:38

Als je 12V op de magneetkoppeling zet en je geeft dan een tik op de magneetkoppeling, slaat deze dan wel in?

Gr :eusa_think:

Ja, dat stond in de eerste post van dit topic.

Bij een leeg systeem en de lagedruksensor overbrugd, zal de aircopomp nog niet aanslaan, vanwege de lineairsensor/hogedruksensor. Die laatste is bij mijn weten niet zomaar te overbruggen: daar moeten tussen de drie contacten een bepaalde weerstand staan, waarvan ik de waarde niet ken.

Afhankelijk van dat signaal van de lineairsensor zal de ECC-module gaan schakelen en - als de lagedruksensor niet onderbreekt - de pomp aansturen.

Het lijkt mij raadzaam de volgorde om te keren en eerst je systeem te vullen. En als ik het zo hoor, ben ik er vrij zeker dat dan alles werkt.

myhobby

Okay, hi jus were operationeel.... Droger vervangen en gechecked op overige lekken. Laten vullen door een kenner en alle foutcodes weg en hij doet het weer. Totale kosten 160 euro's en wat uurtjes

Hengeveld

Mooi dat hij - krap een jaar later - gewoon na vullen dus inderdaad weer werkt.