LPi in storing; motor loopt op 2 brandstoffen?

Gestart door KIM, 07-08-2013 07:20:05

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Even alvast wat tips verzamelen...

Zojuist richting mijn werk gaat het LPi systeem in storing. Ik heb de motor uitgeschakeld en gekeken of het een glitch was maar helaas...
Bij contact aan gaat aan het einde van de pompcyclus "pomp hoog toerental" het systeem in storing en valt zelfs het hele systee, inclusief paneeltje uit. Als ik ga rijden blijft het paneeltje afwisselend rood en groen knipperen. Ik kom ook vermogen tekort; het lijkt of de motor verzuipt bij zwaardere belasting.

Ik dacht aan de pomp, maar die draait wel vrolijk rond en geeft geen geluid anders dan anders. Voor zover ik heb kunnen constateren zonder middelen hoorde ik dat zowel de LPG injectoren als de benzine injectoren werden aangestuurd.

Ik kan het systeem ook niet in de benzine modus zetten.

Thuis kan ik de foutcodes wel uitlezen (als de laptop een beetje mee wil werken), maar wellicht zijn er hier mensen die dit voorval al eens eerder hebben meegemaakt?

Ik denk bij voorbaat aan het grijze kastje voor de brandstofomschakeling.

Sbv

Zekering lpg loshalen of denk ik dan te simpel zodat je in ieder geval naar huis kunt komen.

Mocht het niet lukken, ik ben in dordt deels

Marc O.

Zoiets had ik in mijn vorige V70. Bleek een draadbreuk te zijn, volgens mij van of naar een onderbrekingsrelais.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

En dat is het "grijze kastje" wat Kornelis bedoelt. Ik dacht ook aan dat ding.
Het maffe is dat je niet kunt omschakelen, ik voelde laatst ineens een sputterende loop en na overschakelen op benzine was het weg. Ik verwacht dus ook tzt. dat het relais de geest geeft.

Succes!

Ludo

Probeer tijdens of na het starten eens een tik te geven op het onderbrekingsrelais.
Als er een draadbreuk is, of de stekker zit er niet (goed) op start je auto niet.

Marc O.

Bij mij was er wel degelijk sprake van een draadbreuk. Het frapante was ook dat ik er tijdens de start en de eerste 20km daarna geen last van had. Maar zodra de motor warm werd kwam er door uitzetting waarschijnlijk meer spanning op de draad te staan waardoor deze werd onderbroken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

bert850

In ieder geval niet doorrijden op deze manier, heb het zelf gehad met een V40. Ontbranding in de katalysator, oorzaak bobine die af en toe wel deed.

KIM

Ach, heb ik ook een excuus voor een 3" downpipe  :P

Ik ga er vanmiddag even een klap op geven. En anders de zekering er maar uit trekken voor de terugreis. Nu weet ik in ieder geval dat ik een beetje goed zit met mijn vluchtige conclusie.
Stond me iets van bij dat dat ding nog relatief kostbaar was, is het niet Joost?

Jeroentjuh

Ik heb ze regelmatig vervangen die dingen.....

KIM

Even wat voorbereidend werk:

http://abk-autogasonderdelen.nl/index.php?route=product/product&path=60_69&product_id=290

Even een gemakzuchtige vraag:
LPE6.6 : Hoe weet ik of dat op mijn systeem past?

)()()sT

Bij mij liep de V70 ineens een beetje sputterend, na overschakelen op benzine was het weer goed. Ook toen ie weer op gas ging. Heb wel een tikje op het relais gegeven. Dit was een maandje geleden en is sindsdien niet meer voorgekomen.
Rogé had het begin dit jaar, relais was iets van 8 tientjes meen ik.

larsw

Als hij slecht loopt op gas, stekker van een benzine injector loshalen. Veranderd de motorloop? => advies: Jeroentjuh. Schakel relais.

KIM

Terug thuis. Heb een tikje op het relais gegeven bij een erg beroerd lopende motor stationair.

Nu loopt de motor mooi rond op zowel LPG als benzine. Echter, hij mist vermogen op beide brandstoffen; turbodruk is te laag.
Het vermogen op benzine lijkt iets beter. Geen brandend MM lampje.

Dankzij die geweldige PC technologie krijg ik de LPi diagnose niet aan de gang. Maar eens even zoeken waar dat dan weer aan ligt.

KIM

Vanavond weer gereden en nu is het probleem weg. Het lijkt erop dat de storing gelijk is aan het geval van Joost. Toch voor de zekerheid maar een relais bestellen.
Helaas kreeg ik LPi diagnostics ook niet aan de gang (ondanks de vriendelijke hulp van Yits). Ik was wel benieuwd naar de foutcode die vanmorgen is gezet.

Hengeveld

Als je wilt weten of slecht lopen het gevolg is van een defect onderbreekrelais, dat niet alle benzine-injectoren onderbreekt, kun je dat simpel testen door de benzine-injectorstekkers los te trekken als hij op LPG loopt.