Bumpers nieuw model op oud model?

Gestart door Luc, 10-11-2004 04:55:47

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Nou... ik verwacht binnenkort mijn heldere koplampen binnen te krijgen, en de koplampstripjes die nu op mijn GLT van 93 zitten moet ik dan vervangen door die van het nieuwere model, en dat moet gespoten worden. Ik wil het fatsoenlijk hebben dus dat laat ik aan een professional over.
Ik laat ook meteen de rechterbuitenspiegel aanpakken, die hep opa een tijd geleden met een betonblok geschampt, en de bestuurdersdeur. Die is vorige week geschampt door iemand op de parkeerplaats op mn werk, uiteraard zonder briefje.
Zal wel meevallen, is een ondiepe deuk en wat krasjes op de lak.

Maar : de kunstofstrip op de bumpers is niet echt mooi, en poetsen met bumperpoetsspul helpt maar een week.
Bovendien is de achterbumper vooral bovenop flink gekrast, ik denk doordat de vorige eigenaar (zn vrouw) er wat vaak boodschappen op heeft gezet of zo, is geen gezicht.

Kan ik de bumpers voor en achter zonder problemen vervangen door bumpers van een model 94 en later?
Is het een kwestie van losschroeven en nieuwe dr op?
Geldt hetzelfde voor bijvoorbeeld een R-voorbumper?
Als er toch gespoten moet worden, dan ook maar alles ineens.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

M a r c

Ja, je kunt de nieuwe type bumpers zondermeer op de bestaande binnenbumpers schroeven. Heb ik bij mijn eerst 850 (een GLT uit 1992) ook gedaan.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Luc op 10-11-2004 17:11:18
Gaaf... en materiaal van een S70? Wel erg opportunistisch, maar als het past zou dat ook een optie zijn.

Kan ook. Althans de voorkant, dan moet je beide voorschermen en de bumper ook wisselen. Achterkant kost je dan iets meer: een achterklep, lampen en een bumper. Weet eigenlijk niet of de achterschermen ook anders zijn.... Dacht van niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denkweb

mistlichten monteren vergt volgens mij dan wel wat aanpassingen...

wepster

he luc

naar mijn weten licht de bedrading er al maar ik weet niet of het de juiste stekkers zijn daar jij de nieuwere lampen wil monteren (naar mijn weten is daar toendertijd een modifikatie op gekomen maar daar ben ik niet zeker van ).
dus ff opzoeken of navragen bij de dealer

wepster greets;D;D;D