Yatour interface + bluetooth of toch de HU-1205 eruit?

Gestart door ZC3rr0r, 07-08-2013 22:22:15

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Het gebrek aan hands-free functionaliteit op mijn HU-1205 begint me toch een beetje te frustreren.
Het geluid is echter hardstikke prima (vooral met de extra centerspeaker is het genieten geblazen).

Ben nu dus een beetje in dubio over wat ik ermee moet doen.
Ik heb een betaalbare interface met bluetooth gevonden ( http://www.carinterface.nl/yatour-ipod-iphone-aux-in-interface-voor-volvl-autoradios_ytm05-volhu) maar ik heb geen beeld van de werking of kwaliteit hiervan.

Wat ik graag wil weten is of je radio ook automatisch overspring naar de handsfree als je gebeld word bijvoorbeeld, en wat de gesprekskwaliteit is via de interface van Yatour.

Heb namelijk ook nog een Parrot Asteroid liggen, maar daar kan ik de centerspeaker niet op aansluiten en dan moet ik gaan investeren in een inbouwraam.

Hoor graag eenieders ervaringen.

Sbv

HU-803 op de kop tikken en dan een losse parrot, heb je erg mooi geluid en het staat tenminste fatsoenlijk in dashbord

ZC3rr0r

Citaat van: Sbv op 07-08-2013 22:37:24
HU-803 op de kop tikken en dan een losse parrot, heb je erg mooi geluid en het staat tenminste fatsoenlijk in dashbord

Gaat om de S60, daar staat de HU-1205 heel goed in.
Mij gaat het erom dat ik een beetje bruikbaarheid toevoeg aan de HU zodat ik niet hoef te lopen fröbelen met een inbouwraam, een losse versterker voor de centerspeaker een een regelbare filter voor het centergeluid.

Sbv

ZC3rr0r

Citaat van: Sbv op 08-08-2013 06:47:23
HU-803 is ook voor S60/V70

Oke, Google is my friend.

Vind deze optie alleen wel gruwelijk aan de prijs, zeker omdat ik dan dus ook nog dat inzetstukje voor mijn dash nodig heb + een losse centerspeakerversterker + een parrot.
Voor het geld dat ik dan heb uitgegeven kan ik er ook een Pioneer dubbelDIN ingooien met centerspeaker ondersteuning en ingebouwde versterker.

Het idee was ook om te achterhalen of zo'n Yatour (of GROM) interface met bluetooth een beetje leuk werkt.
Anders dan ga ik rondkijken voor een andere headunit/bouw ik mijn Parrot Asteroid weer in.

Sbv

persoonlijk vindt ik een andere radio spuuglelijk in een S60.
Een HU-803(de grijze en geen zwarte) met versterker heb je voor 250 euro wel denk ik inmiddels. Hoef je niet met inbouw frame te klooien, past er zo in en staat goed, tevens dan stuurbediening

grijzev70tdi

De HU-603 voldoet ook prima. Die zijn iwts goedkoper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Boemeltje

Ik heb een Yatour op mijn SC-805, maar vind de geluidskwaliteit zwaar beneden de maat. Muziek klinkt allemaal heel vlak, dus wat mij betreft geen aanrader ;)

Broabander

Moah vind mijn Yatour niet verkeerd klinken, ik gebruik hem met Spotify op de hoogste kwali. Als je er een 92kbps MP3 bestandje mee afspeelt klinkt het ruk, maar dat is bij alles denk ik. Enige vervelende: bij stille stukjes in de muziek hoor je een geluidje dat oploopt met het toerental over je speakers.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Boemeltje op 08-08-2013 18:16:47
Ik heb een Yatour op mijn SC-805, maar vind de geluidskwaliteit zwaar beneden de maat. Muziek klinkt allemaal heel vlak, dus wat mij betreft geen aanrader ;)

Citaat van: Broabander op 08-08-2013 19:59:21
Moah vind mijn Yatour niet verkeerd klinken, ik gebruik hem met Spotify op de hoogste kwali. Als je er een 92kbps MP3 bestandje mee afspeelt klinkt het ruk, maar dat is bij alles denk ik. Enige vervelende: bij stille stukjes in de muziek hoor je een geluidje dat oploopt met het toerental over je speakers.

Welk model Yatour hebben jullie het over?

Ik kijk nu naar de YTM05-VolHU variant, wellicht zit hem daar verschil in.
Is er overigens een andere fatsoenlijke interface aan te raden voor de HU-1205 zodat ik bluetooth handfree functionaliteit krijg?

Arnie82

Even inhakend op dit bericht... In de V heb ik de HU-1205 gehad icm een GROM USB2 unit en een extra BT module.
Werkt echt top icm de HU!

Met de GROM unit heb je via USB afspelen ook de titels in het display staan. Geluid is meer dan prima!

Heb zelf geen ervaring met Yatour maar ben zeer tevreden over de GROM unit.

Ben het trouwens ook eens met de stelling dat een aftermarket radio gewoon nooit zo fraai gaat worden als het origineel...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

UserID25761

Citaat van: Arnie82 op 09-08-2013 08:31:57
Even inhakend op dit bericht... In de V heb ik de HU-1205 gehad icm een GROM USB2 unit en een extra BT module.
Werkt echt top icm de HU!

Met de GROM unit heb je via USB afspelen ook de titels in het display staan. Geluid is meer dan prima!

Heb zelf geen ervaring met Yatour maar ben zeer tevreden over de GROM unit.

Ben het trouwens ook eens met de stelling dat een aftermarket radio gewoon nooit zo fraai gaat worden als het origineel...

Ik heb sinds een week ook een grom usb2 icm HU1205, ben zeer tevreden!!  het geluid is echt super  ;D

Boemeltje

Nee, dat snap ik ook wel :P Maar toen ik mijn ervaringen in het Yatour topic postte kwamen er soortgelijke reacties terug, meende ik. Typenummer zou ik op moeten zoeken...

Boemeltje

Betekent dat trouwens dat je de 3,5mm ingang gebruikt en geen SD kaart? Dat kan natuurlijk ook een fors verschil maken. Directe doorvoer vanaf analoge ingang, of het omzetten van digitaal naar analoog. Zou de 3,5mm dus eens moeten proberen :)